۲۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۰
کد خبر: 80743619
T T
۰ نفر
بيش از 56  هزار تن گندم در شبكه تعاون روستايي گلستان خريداري شد

گرگان - مدير تعاون روستائي استان گلستان گفت: از آغاز برداشت محصول گندم تاكنون توسط مراكز خريد تعاوني روستايي بيش از 56 هزار تن از اين محصول خريداري شده است.

'محمدتقی رجائی' امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خریداری شده در قالب 17 هزار و 526 تن توسط 9 مركز به صورت مباشرتی، مقدار 25 هزار و 957 تن توسط 36 مركز به صورت توافقی و مقدار 12 هزار و 694 تن توسط 5 مركز بصورت بذری خریداری گردیده است.

وی تصریح كرد: در راستای سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تولید كنندگان بخش كشاورزی تعاون روستایی استان با مشاركت شركت غله استان اقدام به خرید مباشرتی گندم با قیمت تضمینی نموده است.

وی اظهار كرد: تمامی این مراكز در سراسر استان آمادگی خرید گندم مازاد بر نیاز كشاورزان استان را تا پایان برداشت این محصول دارند.

نائب رئیس شورای هماهنگی و حمایت از تعاونی ها و تشكل های بخش كشاورزی در استان گفت: وجه محصول گندم كشاورزانی كه محصول خود را به مراكز خرید شبكه تحویل داده اند در كوتاه ترین زمان ممكن توسط بانك عامل به حساب آنان واریز می گردد.

رجایی در پایان تعاون روستایی را رابط و حلقه اتصال كشاورزان با دولت و یك دستگاه پشتیبان برای خرید محصولات كشاورزی دانست.

مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی استان گلستان نیز گفت: با پایان یافتن برداشت دانه روغنی كلزا در استان، مقدار 22 هزار و 135 تن توسط شبكه های تعاونی های روستائی خرید توافقی شده است.

'حسنعلی طبرسا' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تولید در 68 مركز خرید در سراسر استان انجام شده است.

به گفته وی، دانه روغنی كلزا با 10 درصد افت رطوبت و 2 درصد ناخالصی با قیمت روز از كشاورزان كلزا كار استان خریداری گردیده و تحویل كارخانجات روغن كشی استان شد.

وی تصریح كرد: در راستای حمایت از كشاورزان و اعضاء محترم تعاونی ها و تنظیم بازار محصولات كشاورزی به كشاورزانی كه دانه كلزای خود را به مراكز خرید شبكه تعاون روستایی استان تحویل نموده اند به میزان بار تحویلی توسط تعاونی های مراكز خرید هدایایی اهدا خواهد شد.

7467/579