۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 80744869
T T
۰ نفر
چهار نمايشگاه بين المللي مرتبط با صنايع غذايي در مشهد برگزار مي شود

مشهد- مدير برگزاري نمايشگاههاي بين المللي صنايع غذايي مشهد گفت: چهار نمايشگاه بين المللي مرتبط با صنايع غذايي 12 الي 15 شهريورماه جاري در نمايشگاه بين المللي اين شهر برگزار مي شود.

'حامد ایرانی' روز یكشنبه طی گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایشگاهها شامل دهمین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، هفتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات صنایع غذایی و بسته بندی، سومین نمایشگاه تخصصی شیر و لبنیات و سومین نمایشگاه تخصصی نوشیدنیها ، صنایع و ماشین آلات وابسته هستند.

وی ادامه داد: نمایشگاههای مزبور با عنوان ifood2013 توسط نمایشگاه بین المللی مشهد و شركت برساز رویداد پارس و با حمایت شركت فناوری صنایع غذایی و بیوتكنولژی شمال شرق كشور، شركت شهركهای صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

ایرانی گفت: حدود 200 شركت داخلی و نمایندگانی از 15 كشور خارجی در این نمایشگاهها آخرین تولیدات و توانمندی های خود را در زمینه های یاد شده در معرض دید عموم قرار می دهند.

مدیر برگزاری نمایشگاههای بین المللی صنایع غذایی مشهد افزود: علاوه بر بازدیدكنندگان داخلی و خارجی هیاتهای تجاری و فعالان مرتبط با این صنایع از كشورهای تاجیكستان و افغانستان به طور ویژه از این نمایشگاهها بازدید می كنند.

وی گفت: تدابیر لازم برای برای بازدید شركتها و دعوت از خریداران عمده مواد غذایی از كشورهای حوزه خلیج فارس از این نمایشگاهها انجام شده است.

ایرانی اظهار داشت: در مدت برگزاری این نمایشگاهها در قالب طرح 500 خریدار، خریداران عمده مواد غذایی در مشهد شناسایی و زمینه ثبت سفارش آنها فراهم می شود و علاوه بر آن 13 هزار و 900 سوپرماركت با صدور كارت به صورت میهمانان ویژه از نمایشگاه دیدن می كنند.

وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی و از جمله مشهد با توجه به موقعیت خود به خصوص از نظر جمعیت و سفر سالانه میلیونها زائر و مسافر از جایگاه خاصی برای خرید، تولید و صادرات مواد غذایی برخوردار است و 40 درصد واحدهای تولیدی و 22 درصد صادرات گمركات این استان را تولیدات و صنایع غذایی تشكیل می دهد.

ایرانی گفت: نمایشگاههای بین المللی صنایع غذایی مشهد به عنوان بزرگترین نمایشگاه از نوع خود در شرق كشور ظرفیت و بستر ساز مهمی برای توسعه كمی و كیفی تولیدات و صادرات این صنایع در كشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: درشرایطی كه استان خراسان رضوی به دلیل موقعیت جغرافیایی به عنوان مركز مبادلات استان های شرقی ایران و دروازه اقتصادی آسیای میانه و كشورهای افغانستان و پاكستان می باشد، این نمایشگاهها نقـش به سزایی در بازاریابی و جلب بازار های مناسب برای صنایع غذایی در منطقه به شمار می روند./3

7490/664