۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۱۷
کد خبر: 80745502
T T
۰ نفر
سرمايه گذاران بايد از ظرفيتهاي قانوني مناطق آزاد بهره مند شوند

بندرانزلي - رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد انزلي در نشستي با رييس اتاق بازرگاني ، صنايع معادن و كشاورزي گيلان بر لزوم فراهم نمودن زمينه بهره مندي سرمايه گذاران از تمامي مزايا و ظرفيتهاي قانوني مناطق آزاد كشور به منظور كمك به اشتغال، توليد وصادرات استان تاكيد كرد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا ، ' سعید رحیمی ' یكی از اولویت های منطقه تحت مدیریت خود را رفع موانع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی موجود ذكر و خاطرنشان كرد : تا زمانیكه سرمایه گذاران موجود در خصوص اجرای قوانین منطقه آزاد با مشكلاتی مواجه هستند شاهد تحول جدی در جذب سرمایه گذار جدید نخواهیم بود.

*رفع مشكل مالكیت 140 هكتار اراضی محصور

وی در ادامه عدم مالكیت بر اراضی مصوب محدوده سه هزار و 200 هكتاری را از مشكلات مهم این سازمان درمسیر جذب سرمایه گذار به منطقه عنوان و تصریح كرد : برای رفع این مشكل سال گذشته با تلاش های فراوان توانستیم بعد از گذشت هشت سال از عمر این سازمان مشكلات اراضی 140 هكتاری محدوده محصور شده را رفع كنیم .

وی با اشاره به روند رو به رشد همكاری سلسله مراتب مدیریتی استان با این سازمان گفت: برای توسعه منطقه بدنبال بهره گیری از تمام ظرفیت های استان هستیم چراكه توسعه هر دو به یكدیگر وابسته بوده و ظرفیت های استان و منطقه موتور محركه اقتصاد استان است .

*واگذاری ساخت بندر كاسپین به سازمان بنادر و دریانوردی گیلان

رحیمی در خصوص ساخت بندر كاسپین اذعان داشت : علاوه بر كمبودهای اعتباری، از نظر كارشناسی به این نتیجه رسیدیم كه نظارت فنی و مدیریت تخصصی برساخت این پروژه برعهده سازمان بنادر و دریانوردی باشد .

وی اضافه كرد : به همین منظور در مراحل پایانی انعقاد توافقنامه واگذاری ساخت و مدیریت این پروژه به سازمان بنادر و دریانوردی گیلان قرار داریم و معتقدیم بندر كاسپین كمبودها و خلاء های بندرگاه انزلی را پوشش می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان این كه با بهره گیری از ظرفیت های گسترده اتاق، زمینه توسعه مراودات تجاری منطقه فراهم می شود ، خواستار گسترش همكاری ها با اتاق بازرگانی گیلان شد .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی گیلان ، عدم آشنایی كامل دستگاه های اجرایی با ماهیت و كاركرد قوانین منطقه آزاد را مهمترین دلیل بروز برخی مشكلات برای فعالان منطقه عنوان كرد .

*اجرای صحیح قانون مالیاتی

'هادی تیزهوش تابان ' با بیان این كه اجرای صحیح و كامل قانون مالیاتی برای فعالیت و ماندگاری سرمایه گذاران در مناطق آزاد بسیار مهم است پیشنهاد كرد برای ارائه خدمات امور مالیاتی به فعالان اقتصادی مناطق آزاد، حوزه مالیاتی خاص این مناطق تأسیس شود تا سرمایه گذاران بیش از این متحمل ضرر نشوند .

وی با بیان اینكه گسترش تعاملات منطقه و استان در چندسال اخیر به نقطه قوت سازمان منطقه آزاد انزلی تبدیل شده ، سطح همكاری های دو جانبه را مناسب ارزیابی و صدور كارت بازرگانی منطقه با گستره كشوری، مشاركت در نمایشگاه های بین المللی، حضور سرمایه گذاران و اعضای اتاق های بازرگانی خارجی در منطقه را از جمله این همكاری ها خواند .

*تجارت چمدانی موجب گسترش سرمایه گذاری منطقه خواهد شد

وی مصوبه كالای همراه مسافر را برای منطقه و استان بسیار حائز اهمیت اعلام و تصریح كرد : با اجرایی شدن این مصوبه ارزشمند شاهد گسترش سرمایه گذاری در عرصه زیرساخت های گردشگری خواهیم بود چراكه تجارت چمدانی نقش بسزایی در گسترش و ماندگاری مسافر در استان خواهد داشت.

تیزهوش تابان افزود: اتاق بازرگانی آماده هرگونه همكاری به منظور اجرای سریع این مصوبه و توسعه همكاری های دوجانبه است.

*افزایش محدوده تردد خودروهای پلاك منطقه

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی گیلان در پایان با ابراز امیدواری برای فعال سازی تمام ظرفیت های منطقه، خواستار افزایش محدوده تردد خودروهای پلاك منطقه آزاد انزلی به كل استان به عنوان یك خواسته همگانی شد.ك/2

620/695