۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۵۴
کد خبر: 80745681
T T
۰ نفر

فرمانداري شهرستان فنوج آغاز به كار كرد

۳۰ تیر ۱۳۹۲، ۲۰:۵۴
کد خبر: 80745681
فرمانداري شهرستان فنوج آغاز به كار كرد

نيكشهر، زاهدان - فرمانداري شهرستان تازه تاسيس 'فنوج' روز يكشنبه با حضور استاندار سيستان و بلوچستان رسما كار خود را در جنوب اين استان آغاز كرد.

استاندار سیستان و بلوچستان در جمع مردم، مسوولان، ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف نیكشهر در مسجد جامع فنوج گفت: با اجرای مصوبه هیئت دولت مبنی بر ارتقای بخش فنوج به شهرستان، شمار شهرستان‌های این استان به 19 مورد افزایش یافت.

'حاتم ناروئی' با اشاره به ارتقای شاخص های امنیتی سیستان و بلوچستان كه بستر توسعه همه جانبه استان را فراهم آورده است، افزود: از بلوچ های مقیم خارج كشور دعوت می كنیم برای سرمایه گذاری در زادگاهشان آستین همت بالا زنند.

وی بیان داشت: 140 هزار هكتار از زمین های حاصل خیز سیستان و بلوچستان آماده فعال شدن تعاونی های ایثار است تا كار تولید و كشاورزی در آن رونق یابد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استانداری و سایر دستگاههای ذیربط آمادگی كامل برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران و پرداخت تسهیلات مختلف و واگذاری زمین و سایر امكانات را دارند.

ناروئی در ادامه با بیان اینكه در آینده نزدیك یك هزار تخت به تختهای بیمارستانی سیستان و بلوچستان افزوده می شود، افزود: انتقال آب دریا از جنوب به شهرهای استان، تولید انرژی از باد، دریا و نور خورشید از جمله كارهای مهم در دست مطالعه و اقدام است.

وی همچنین خطاب به مردم و مسوولان محلی با تبریك ارتقای فنوج گفت: این شهرستان 52 هزار نفری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد خوبی در ابعاد مختلف داشته است اگر چه تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد.

وی گفت: بزودی و با ارتقای دهستان های مسكوتان و محترم آباد به بخش شمار بخشهای فنوج به 4 مورد افزایش می یابد.

ناروئی افزود: شهرستان فنوج از تركیب دو بخش مركزی به مركزیت شهر فنوج شامل دهستانهای فنوج و مسكوتان و بخش كتیج به مركزیت كتیج شامل دهستان محترم آباد ایجاد شده است.

وی همچنین از ارتقای دهستانهای چاهان و هیچان از توابع شهرستان نیكشهر به بخش خبر داد و اظهار داشت: با اجرایی شدن پروژه آبرسانی انتقال آب از جلگه چاه هاشم به فنوج دغدغه كمبود آب شرب مردم منطقه برطرف می شود.

وی با تاكید بر بهسازی جاده روستایی فنوج - محترم آباد كه سیستان و بلوچستان را به شهرستان قلعه گنج در استان كرمان متصل می كند، گفت: آسفالت راه فنوج از طریق كلدر به تنگ سرحه نیز باید در دستور كار دستگاههای ذیربط قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان به مردم فنوج وعده داد با پیگیری های صورت گرفته و طرحهای در دست انجام در آینده نه چندان دور شاخص های اقتصادی و بهداشتی این شهرستان بهتر می شود.

ناروئی با تاكید بر اتمام عملیات ساخت بیمارستان 10 تختخوابی بخش فنوج خواستار تخصیص به موقع اعتبار مورد نیاز آن شد و اظهار داشت: با راه اندازی پست 230 كیلووات اسپكه مشكل افت ولتاژ برق مردم در حدود 150 روستای فنوج برطرف می شود.

وی در ادامه مرغوبیت بالای محصولات تولیدی در فنوج نظیر خرما، برنج و مركبات را مورد اشاره قرار داد و از سازمان تعاون، بانك كشاورزی و جهاد كشاورزی شهرستان نیكشهر خواست خرید تضمینی محصولات كشاورزی فنوج را در دستور كار خود قرار دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: شهرستان فنوج از معدود مناطق جنوب شرق كشور با غنی ترین معادن است و سرمایه گذاری در این بخش ارزش افزوده و اشتغال بالایی ایجاد می كند.

ناروئی اظهار داشت: وجود معادن مختلف از جمله تیتانیوم، كرومیت، منگنز و مس نیازمند سرمایه گذاری بیش از پیش بخش خصوصی است و دستگاههای ذیربط سیستان و بلوچستان در این رابطه حمایت لازم را به عمل می آورند.

همچنین در این مراسم امام جمعه و نایب رئیس شورای شهر فنوج به نمایندگی از مردم و مسوولان شهرستان طی سخنانی از حسن توجه مسوولان نظام جمهوری اسلامی در قوای سه گانه به سیستان و بلوچستان تقدیر كردند.

در این مراسم 'عبدالمجید امرا' به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تأسیس فنوج معرفی و رسما كار خود را آغاز كرد.

امرا از نیروهای بومی بلوچ اهل سنت و دانشجوی مقطع كارشناسی ارشد در رشته جغرافیا است.

2729/7306