۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۹:۴۰
کد خبر: 80745896
T T
۰ نفر
200زنداني جرايم غيرعمد دركهگيلويه و بويراحمد نياز به حمايت دارند

ياسوج - مديركل زندان‌هاي كهگيلويه و بويراحمد گفت: هم اينك 200 زنداني جرايم غير عمد در زندان هاي اين استان نياز به كمك دارند و بايد زمينه آزادي بسياري از آنها فراهم شود.

'اكبر محبی' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بالاترین مبلغ بدهی جرایم غیرعمد در كهگیلویه و بویراحمد مربوط به محكومی است كه حدود پنج میلیارد تومان بابت مهریه بدهی دارد.

محبی كمترین میزان بدهی جرایم غیرعمد در استان را نیز پنج میلیون تومان اعلام كرد و گفت: با كمك 600 میلیون ریالی یكی از خیرین استان تهران زمینه آزادی 12 نفر از زندانیان در كهگیلویه و بویراحمد فراهم شده است.

وی اظهار كرد: با كمك های ستاد دیه كشور در چهار ماه اول امسال 85 زندانی جرایم غیر عمد با بدهی حدود 15 میلیارد و 900 میلیون تومان از زندان های این استان آزاد شدند.

محبی عنوان كرد: بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد در زندان های كهگیلویه و بویراحمد را محكومان مالی، مهریه، دیه و نفقه تشكیل می دهد.

مدیركل امور زندان‌های استان كهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در سال 91 تعداد 171 زندانی جرایم غیرعمد با بدهی 9 میلیارد و 712 میلیون تومان از سوی ستاد دیه آزاد شدند.

وی افزود: از این میزان بدهی شش میلیارد و 230 میلیون تومان با تلاش مددكاران زندان ها و ستاد دیه از شاكیان رضایت و تخفیف گرفته شد و 494 میلیون تومان نیز آورده خود محكومان بوده است.

محبی بیان كرد: 55 میلیون تومان كمیته امداد و دو میلیاردو 630 میلیون تومان نیز ستاد دیه كشور و استان در قالب وام بلاعوض برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت كرده اند.

وی با اشاره به اینكه بیشترین كمك ها برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد حمایت های مالی دولتی است اظهار كرد: مردم و خیرین نیز نقش چشمگیری در آزادی این زندانیان دارند.

671/7533/627