۲ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۶
کد خبر: 80748649
T T
۰ نفر
10 واحد توليدكننده طلاي غيراستاندارد در اصفهان پلمب شد

اصفهان- 10 واحد توليدكننده طلاي غير استاندارد در اصفهان به دليل تقلب در وزن پلمب شد.

روابط عمومی اداره كل استاندارد استان اصفهان روز چهارشنبه اعلام كرد: 10 واحد تولید كننده النگوی طلای پروفیلی (تو خالی) در اصفهان به دلیل تقلب در وزن واقعی و استفاده از پودر بوره ( اسید بوریك خشك ) پلمب شد.

بازرسان اداره كل استاندارد اصفهان در بازدید و بازرسی كارگاه های تولیدی واحد های متخلف و غیر مجاز، متوجه استفاده پودر مذكور در داخل النگو های پروفیلی و در نتیجه افزایش وزن غیر واقعی مصنوع طلا و همینطور كاهش عیار آن شدند.

پس از احراز وقوع عمل مجرمانه، پرونده حقوقی تشكیل داده شد و ضمن اعمال برخوردهای قانونی و معرفی به تعزیرات حكومتی و مراجع قضایی، كارگاه های این تولید كنندگان متخلف پلمب شد.

عدم آگاهی مصرف كنندگان باعث شده تا برخی سود‌جویان با فروش طلا با عیار كمتر از حد استاندارد و تقلب در وزن خالص مصنوعات طلا و علاوه بر كم فروشی و مجرمانه بودن این اقدام، خریداران نیز متضرر شده و در حین خرید این مصنوعات طلا وجهی مازاد از ارزش واقعی النگو بپردازند.

بسته به طرح و وزن آن مصنوع، میزان خسارت مالی متغیر است.

برای پیشگیری از بروز چنین وقایع لازم است مردم از واحد‌های دارای مجوز و تولید كنندگان دارای كد شناسایی استاندارد خرید كنند و حتماً فاكتور بگیرند.

همچنین می‌توانند با كنترل آرم‌ های حك شده بر روی مصنوعات طلا مانند آرم استاندارد و حرف E كه متعلق به مصنوعات طلای تولید شده در استان است، طلای موردنظر خود را مورد ارزیابی و انتخاب قرار دهند، زیرا در صورت بروز هرگونه تخلف، امكان رهگیری و پیگیری شكایات از واحدهای عرضه كننده مصنوعات دارای كد شناسایی وجود دارد.

د/7143/1042