۵ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80752485
T T
۰ نفر
ويژه برنامه هاي شبهاي قدر در حرم حضرت عبدالعظيم(ع) و امام راحل(ره)

شهرري - ويژه برنامه هاي احياي شبهاي قدر در آستان مقدس حضرت سيدالكريم(ع) و حرم مطهر امام راحل(ره) برگزار مي شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مراسم معنوی شبهای قدر، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) از ساعت 22 تا 2 بامداد در مصلای بزرگ ری، با تلاوت قرآن كریم توسط قاریان ممتاز و بین المللی آقایان پویا در شب اول، طوسی در شب دوم و همچنین ترتیل خوانی در شب سوم توسط آقایان آقائی، خلیلی و محمد بیگی آغاز و با قرائت دعای جوشن كبیر توسط آقایان زین العابدین فرد، طوسی و غلامرضازاده ادامه خواهد یافت.

برگزاری مراسم سخنرانی و احیای شب های قدر توسط حجت الاسلام و المسلمین دكتر رفیعی، آیت الله سیّد احمد خاتمی و حجت الاسلام و المسلمین قرنی به ترتیب از نخستین تا سومین شب پر بركت قدر و مرثیه خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از دیگر برنامه های لیالی قدر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) خواهد بود.

زائران و مجاوران حرم مطهر همه ساله با حضور گسترده در مصلی بزرگ ری، صحن ها، رواق ها و خیابان های منتهی به حرم مطهر در جوار مضجع شریف حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و امامزادگان والا مقام، به مناجات و راز و نیاز با پروردگار متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) می پردازند.

این مراسم به طور مستقیم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به نشانی www.abdolazim.com پخش می شود.



*** احیای شب های قدر در حرم امام؛

مراسم شب‌های لیالی قدر از امشب با حضور اقشار مختلف مردم در حرم امام راحل(ره) آغاز می شود.

مدیر روابط عمومی حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی روز شنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا، گفت: برنامه های شبهای لیالی قدر در حرم مطهر امام راحل(ره) با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم و عاشقان امام راحل آغاز می شود.

مصطفی خلیلی اظهار كرد: امسال مراسم شب‌های قدر در حرم به صورت رسمی برگزار می‌شود و حجج اسلام ناطق ‌نوری سخنران شب نوزدهم، نقویان سخنران شب بیست و یكم و سخنران شب بیست و سوم حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی خواهند بود.

وی تاكید كرد: ‌دعای جوشن كبیر در شب نوزدهم ماه مبارك رمضان توسط مداح اهل بیت خلف‌زاده از اهواز و در شب بیست و یكم توسط حاج احمد اصفهانی از اصفهان قرائت می‌شود و در شب بیست و سوم نیز دعای ابوحمزه ثمالی توسط حاج مهدی منصوری از اصفهان قرائت خواهد شد.

مراسم پرفیض دعا و نیایش و احیاء شبهای لیالی قدر با حضور مسوولان لشكری و كشوری، حضور حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی امام راحل، بیت حضرت امام راحل، حضور عارفانه، عاشقانه مومنان و روزه داران در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی از امشب آغاز می شود.

687/7299/1914/591
۰ نفر