۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۰۸
کد خبر: 80759786
T T
۰ نفر
مردم دنيا به صهيونيسم به عنوان يك عامل مرموز نگاه مي كنند

نهاوند - نماينده مردم نهاوند گفت: آحاد مختلف مردم دنيا به فعاليتهاي رژيم صهيونيستي مشكوك هستند و به عنوان يك عامل مرموز نگاه مي كنند و معتقدند در پشت بسياري از صحنه هاي مشكوك جهان اين رژيم حضور دارد.

به گزارش ایرنا 'مهدی سنایی'روز جمعه در مراسم راهپیمایی روز قدس كه با حضور با شكوه مردم روزه دار نهاوند در محل مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد افزود:نه تنها مسلمانان جهان بلكه عامه مردم دنیا به فعالیتهای این رژیم غاصب با نگرانی نگاه می كنند اما جرات اظهار آنرا ندارند.

وی گفت: امام راحل گفتمان مقاومت فلسطین را در سطح دنیا احیا كردند و مساله فلسطین را به عنوان یكی از عمده ترین مباحث جهان اسلام در سطح محافل رسمی دنیا مطرح ساختند.

نماینده مردم نهاوند وقوع انقلاب اسلامی و رهبری امام (ره) را عامل تغییر نگرش به موضوع فلسطین عنوان كرد و افزود:با وقوع انقلاب اسلامی و اندیشه های امام راحل مساله فلسطین را زنده كرد و نشان داد كه مذاكرات سازش به سرانجامی نخواهد رسید زیرا در این مذاكرات حقوق مشروع مردم فلسطین رعایت نشده است.

استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران تاریخ مقاومت مردم مظلوم فسطین را به سه مرحله تقسیم كرد و افزود: تاریخ مقاومت مردم فلسطین دارای سه مرحله بوده كه الین مرحله آم مقامت ملی و محلی مردم در فلسطین بوده و در مرحله بعد این مقاومت به مقاومت عربی تغییر یافت .

وی افزود: در مرحله سوم بود كه این مقاومت شكل دیگری گرفتو مقاومت به مقاومت اسلامی تغییر ماهیت داد و پایه های مقاومت شكل گرفت كه پیروزی در جنگهای 33 روزه و 22 روزه حاصل این مقاومت مردم فلسطین بوده است.

وی گفت: مقاومت اسلامی توانست رژیم صهیو نیستی را كه در جنگ شش روزه توانسته بود پیروزی بزرگی را به دست آورد با شكست مواجه سازد و نگذارد این رژیم را كه آغاز كننده جنگ بود به اهدافش برسد.

وی گفت: امروز خط مقاومت و سیاستهای جدید آن كه همان خط دفاع از جهان اسلام است تحت هدایتهای مقام معظم رهبری تقویت خواهد شد و دستاوردهای بزرگتری را برای جهان اسلام به همراه خواهد داشت.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری انتخابات آزاد با حضور تمامی ساكانان اصلی فلسطین را اصل عمده سیاست خارجی جمهوری اسلامی برای حل موضوع فلسطین عنوان كرد و گفت: همانگونهه كه بارها اعلام شده جمهوری اسلامی معتقد است برای حل مسالمت آمیز مساله فلسطین لازم است انتخابات آزادی با حضور ساكنان اصلی سرزمینهای اشغالی برگزار شود .

وی افزود: برای تغییر سیاستها و ساختار فعلی رژیم صهیونیستی كافی است كه یك انتخابات آزاد برگزار شودتا حكومت به دست مسلمانان بیفتد اما رژیم صهیو نیستی حاضر به تن دادن برگزاری این انتخابات در سرزمینهای اشغالی نیست و این حقوق مردم را به رسمیت نمی شناسد .

'سنایی'گفت: البته ما با یهود مشكلی نداریم . آنان حتی در كشور ما صاحب كرسی در مجلس هستند بلكه مشكل ما با صهیونیست است كه شاخه تجاوزگر با محوریت یهود می باشد و فاجعه های زیادی را دردنیا به وجود آورده است.

وی گفت: آنچه كه امروز در سرزمینهای اشغالی اتفاق می افتد غیر قابل تحمل است و متاسفانه مجامع حقوق بشری دنیا در برابر این فجایع از خود هیچ واكنشی نشان نمیدهند .

وی افزود: در فلسطین ابتدایی ترین حقوق انسانها رعایت نمیشود و كمترین حقوق انسانی و اصول و ارزشها زیر پا گذاشته می شود اما به این وقایع دردناك در دنیا هیچ توجهی نمی شود و كسانی كه داد حقوق بشر سر میدهند در برابر آن سكوت نموده اند.

وی گفت: متاسفانه هر وقت هم كه بحثی نیز از جنایتهای صهیونیستها در سازمان ملل مطرح می شود با وتوی آمریكا كه حامی اصلی صهیونیست می باشد مواجه می گردد.

7526/551