۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80763296
T T
۰ نفر

10 درصد صادرات سيمان كشور متعلق به خراسان رضوي است

۱۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80763296
10 درصد صادرات سيمان كشور متعلق به خراسان رضوي است

مشهد – رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: طي چهار ماه امسال 28 ميليون دلار سيمان از مرزهاي استان به خارج از كشور صادر شده كه معادل 10 درصد از كل صادرات سيمان كشور در اين مدت مي باشد.

'ناصر فخر موحدی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش كل صادرات سیمان كشور در چهار ماه امسال را 300 میلیون دلار عنوان كرد.

وی گفت: مقصد صادراتی سیمان تولیدی خراسان رضوی در چهار ماه امسال كشورهای افغانستان، تاجیكستان، ازبكستان، تركمنستان، قزاقستان و قزقیزستان بود.

او با اشاره به قابلیت های تولیدی و صنعتی خراسان رضوی اظهار داشت: در استان زیرساخت های لازم نظیر سرمایه گذار، مواد معدنی و تجهیزات لازم برای تولید سیمان وجود دارد و 100 درصد نیاز واحدهای تولیدی منطقه را تامین می كند.

وی بیان كرد: سالانه شش میلیون و 390 هزار تن سیمان توسط پنج واحد تولیدی در خراسان رضوی تولید می شود كه بخش اعظم آن صادر می گردد.

او افزود: سیمان شرق، سیمان سبزوار، سیمان جوین، سیمان زاوه تربت حیدریه و سیمان مجد خواف از واحدهای تولیدی فعال در این بخش در خراسان رضوی می باشند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم اینك 15 معدن فعال دارای موادی نظیر سنگ آهك، مارن و پوزولان در استان مواد اولیه كارخانجات سیمان را به طور كامل تامین می كنند.

فخر موحدی ذخیره معادن تامین كننده مواد اولیه تولید سیمان در خراسان رضوی را 15 میلیون و 500 هزار تن و ظرفیت استخراج سالانه آنها را شش میلیون 825 هزار تن عنوان كرد.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی موجود و مشكلات نقدینگی واحدهای تولیدی سیمان در خراسان رضوی گفت: استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای حل مشكل نقدینگی واحدها می تواند راهگشا باشد.

او افزود: متقاضیان استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب می توانند درخواست خود را از طریق كارگروه استانی ستاد تسهیل واحدهای تولیدی و صنعتی و كارگروه مركزی پیگیری كنند.

7489/659