۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 80765984
T T
۰ نفر
چهار دستگاه دياليز به بيمارستان شهيد بهشتي بابل اهدا شد

ساري - رييس دانشگاه علوم پزشكي بابل گفت: تعداد چهار دستگاه دياليز براي بيماران كليوي به بيمارستان شهيد بهشتي بابل اهدا شد.

دكتر 'ابراهیم میكانیكی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دستگاهها از سوی خیرین با همت مجمع خیرین سلامت و مشاركت بنیاد امور بیماریهای خاص و دانشگاه علوم پزشكی بابل خریداری شده است.

وی بیان كرد: این تعداد از دستگاههای دیالیز با اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون ریال خریداری و اهدا شد.

وی در ادامه بیان كرد: قبل از دولتهای نهم و دهم، تعداد تخت های دیالیز برای بیماران كلیوی در این بخش در بیمارستان شهید بهشتی بابل، شش دستگاه بوده است كه این رقم در دولت های نهم و دهم به 21 دستگاه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: هر فرد 12 بار در ماه دیالیز می شودكه عدم دیالیز بیماران را با مشكلات زیادی مواجه می كند.

وی تعداد افراد دیالیزی تحت پوشش بیمارستان شهید بهشتی بابل را، 215 بیمار خواند و گفت: ماهانه دو هزار و 150 بار این بیماران دیالیز می شوند.

میكانیكی ضمن بیان این مطلب كه بخش دیالیز بیماران كلیوی بابل به صورت چهار شیفت در حال فعالیت است ، اظهارداشت: این چهار دستگاه دیالیزی اهدا شده به دلیل فرسودگی دستگاههای قبلی ، جایگزین شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی بابل كمبود فضای بخش دیالیز، نداشتن تخت به تعداد بیماران و كمبود نیرو را از مشكلات اساسی در بخش دیالیزی بیمارستان شهید بهشتی بابل بیان كرد.

ك/3

7328/503