۲۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۵۱
کد خبر: 80769132
T T
۰ نفر
جمعي از كودكان تحت پوشش موسسه گلستان علي با حضور در ايرنا  روز خبرنگار را تبريك گفتند

مشهد-جمعي از كودكان تحت پوشش موسسه خيريه گلستان علي(ع) به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز مشهد اين روز را تبريك گفتند.

این كودكان یا نظمی خاص و با صدای بلند روز خبرنگار را تبریك گفتند و شاخه های گل به خبرنگاران ایرنا اهدا كردند.

مدیر عامل موسسه خیریه گلستان علی (ع) روز یكشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:موسسه خیریه گلستان بعنوان بزرگترین مركز نگهداری از كودكان بی سرپرست كشور است كه هم اینك بیش از 180 كودك را در هفت مركز تحت حمایت دارد.

حمید رضا زاده اظهارداشت:این موسسه در سال ۱۳۸۳ به جهت نگهداری از فرزندان بی سرپرست با مجوز سازمان بهزیستی تشكیل و با یك مركز نگهداری آغاز به كار كرد و كمك و مشاركت خیرین و نیكوكاران مهمترین پشتوانه این موسسه و كودكان تحت پوشش آن است.

وی هزینه نگهداری هر كودك را در ماه معادل 550 هزار تومان اعلام كرد و گفت: بهزیستی استان خراسان رضوی حدود 150 هزارتومان از این مبلغ را در ماه در قالب یارانه تامین می كند و بقیه از محل كمك ها و مشاركت های مردمی تامین می شود.

وی با بیان اینكه هم اینك ایم موسسه افرادی از سه سال تا 25 سال را تحت پوشش دارد،گفت: طبق قانون تشكیل موسسه كودكان بی سرپرست، این افراد تا زمان خودكفایی و ازدواج تحت پوشش موسسه هستند.

رضازاده با بیان اینكه خبرنگاران بعنوان نگارندگان حقایق و واقعیت های جامعه هستند، گفت: كمك و پیگیری های خبرنگاران در انعكاس خدمات این موسسه موجب توجه خیرین و نیكوكاران و اطلاع رسانی به آنان شده است.

وی تاكید كرد: خبرنگاران با قلم خود كار خیری را برای كودكان بی سرپرست رقم می زنند كه به طور حتم خداوند پاسخ این نیك خواهی را خواهد داد.

مدیر عامل موسسه گلستان علی(ع) گفت: كمك و حمایت خیرین از كودكان بی سرپرست تا كنون موجب رشد و اعتلای این كودكان شده است به طوری كه تا كنون 500 مقام قهرمانی كشوری از سوی كودكان تحت پوشش این موسسه كسب شده است.

در جریان حضور این كودكان در ایرنا سه نفر از مربیان و مسوولان این موسسه نیز حضور داشتند و در سخنانی خواستار كمك رسانی برای جذب هدایای مردمی برای این كودكان شدند.ك/3

7496/659