۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵
کد خبر: 80771981
T T
۰ نفر
هزينه هاي بالا مهمترين دليل پايين بودن نرخ زاد و ولد در آلمان

برلين - يافته هاي يك نظرسنجي از مردم آلمان نشان مي دهد كه 'اكثريت شهروندان آلماني به دلايلي چون هزينه هاي بالاي زندگي، از تشكيل خانواده و فرزنددار شدن ترس دارند'.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمانی، این نظرسنجی را بنیاد علمی تحقیقاتی BAT انجام داد.

در این نظرسنجی هزینه بالای زندگی و تربیت و رشد فرزندان، ترس به علت از دست دادن استقلال شخصی و نگرانی از عدم پیشرفت شغلی از مهمترین دلایل شهروندان آلمانی، برای نرخ پایین زاد و ولد در این كشور ذكر شده است.

'اولریش راینهارت' مدیر علمی این بنیاد به هفته نامه 'سایت' گفت: بسیاری از شهروندان آلمان كماكان دارای بی اعتمادی و یا تقریبا ترس از تشكیل خانواده هستند.

براساس آمارهای رسمی، هر زن آلمانی در دوره باروری، به طور متوسط 36/1 فرزند به دنیا می‌آورد، درحالی كه میانگین این نرخ در اتحادیه اروپایی 57/1 فرزند است.

اكثریت شركت‌كنندگان در این نظرسنجی حدود 67 درصد، از هزینه های بالای زندگی به عنوان دلیلی مهم برای تمایل نداشتن به تشكیل خانواده نام می‌برند درحالی كه سال 2011، فقط 58 درصد چنین عقیده‌ای داشتند.

راینهارت در این رابطه گفت: از بین دلایل مطرح شده در بین شهروندان آلمان، مسائل اقتصادی به طور دائم اهمیت بیشتری پیدا كرده است.

به گفته این محقق، این عقیده كه پیشرفت كاری به خوبی با خانواده قابل مطابقت نیست، نیز با شدت بیشتری نسبت به دو سال قبل رایج شده است.

براساس نتایج این نظرسنجی، از هر دو شهروند آلمانی، یك نفر معتقد است شرایط مناسب در كشور، به طور مثال عدم وجود جای كافی در مهد كودك‌ها وجود ندارد. 40 درصد نیز بر این عقیده‌ هستند كه آلمانی‌ها به دلیل آنكه شریك مناسب برای زندگی ندارند، تمایل زیادی به بچه‌دار شدن ندارند.

اروپام** 1701**1545