۲۶ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۳
کد خبر: 80776430
T T
۰ نفر
يازدهمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان سوره در سنندج آغاز شد

سنندج - يازدهمين جشنواره سراسري شعر و داستان جوان سوره امروز شنبه با حضور هنرمنداني از سراسر كشور در سنندج آغاز شد و فردا به كار خود پايان مي دهد.

به گزارش ایرنا، این جشنواره در بخش های شعر نو، شعر كلاسیك، داستان كوتاه بزرگسال، داستان كوتاه كودك و نوجوان، شعر كودك و نوجوان و ترانه و سرود برگزار می شود.

رییس حوزه هنری استان كردستان در رابطه با این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت: برای نخستین بار در كشور بخش ویژه با عنوان ادبیات بومی (شعر كردی، داستان كردی) به این جشنواره اضافه شده و این مهم نشات گرفته از تاكیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به زبان كردی است.

امین مرادی هدف از برگزاری این جشنواره را كشف، شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای درخشان عنوان كرد و افزود: این جشنواره در طول چند دوره برگزاری، توانسته در راه رسیدن به اهداف والای خود موفق عمل كند.

وی به برنامه های جنبی این جشنواره اشاره كرد و افزود: در این جشنواره از شاعر و ادیب برجسته كرد مرحوم ' ماموستا هه ژار'، استاد مرحوم 'شاهرخ اورامی' و هنرمند سقزی استاد ' عمر صالحی صاحب' در این جشنواره تجلیل می شود.

مرادی بازدید از اماكن تاریخی و تفریحی استان، برپایی نمایشگاه و فروشگاه كتاب ویژه هنرمندان كرد زبان، برپایی نمایشگاه صنایع دستی ویژه استان، برگزاری كارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های جنبی جشنواره عنوان كرد.ك/3

570/533