۶ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8077651
T T
۰ نفر
دیلی تلگراف :دولت انگلیس باید در انتظار دومین زمستان نارضایتی باشد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/06 تهران - دیلی تلگراف نوشت : اوضاع شکننده اقتصادی ، حقوق بگیران انگلیسی را واداشته است خود را برای اعتصابی جدید در جمعه آینده آماده کنند و دولت گوردون براون نخست وزیر این کشور را درگیر بحرانی تازه سازند.
به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در شماره روز دوشنبه خود نوشت : تشکل های مزدبگیران انگلیسی پیش بینی می کنند که اوضاع شکننده اقتصادی به افزایش مطالبات حقوقی و مادی کارکنان دولت و در نهایت به اعتصابهای سراسری در این کشورمنتهی خواهد شد .
طبق اعلام این تشکلها، حدود 850 هزار کارمند بخش صنایع دولتی در انگلیس در اعتراض به پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش 2/45 درصدی حقوق و مزایای آنان که از سوی اتحادیه های صنفی این کارکنان رد شده است، تصمیم دارند روز جمعه این هفته دست به اعتصاب بزنند.
یکی از مسوولان اداره ائتلاف مالیات دهندگان انگلیسی گفته است : گوردون براون باید در انتظار دومین زمستان نارضایتی باشد. زیرا کارکنان بخش صنایع دولتی در حال آماده کردن خود برای یک اعتصاب عمومی هستند.
وی می افزاید: این اعتصاب ها آخرین چوب در ساخت تابوت سیاسی نخست وزیر انگلیس است و دقیقا مشابه همان سرنوشتی است که در دهه 70 میلادی برای جیمز کالاگان نخست وزیر وقت انگلیس پیش آمد.
برآوردهای تحلیلی این تشکل دولتی موید آن است که ظرف پنج سال مالی اخیر، دولت انگلیس 153 میلیارد و 9 میلیون پوند حقوق به کارکنان بخش دولتی پرداخت کرده است .
با توجه به اینکه بخش اعظم این بودجه صرف مالیات حقوق کارکنان دولت شده است ، براین اساس فقط 34/9 درصد بیش از میانگین حقوق دریافتی کارکنان دولت بوده است .
بین سالهای 2003 تا 2002 و 2008 تا 2007 میلادی کارکنان بخش دولتی انگلیس برای احقاق مطالبات خود ، 20 بار بیش از کارکنان بخش خصوصی دست به اعتصاب زدند.
سخنگوی وزارت خزانه داری انگلیس نیز اعلام کرده است : افزایش حقوق باید به شیوه ای صورت بگیرد که هم قابل اجرا باشد و هم ثبات نرخ تورم را تهدید نکند.
گوردون براون اعلام کرده است که مذاکرات در مورد حقوق کارکنان دولت باید در چارچوب سیاستهای راهبردی اقتصادی دولت مبتنی بر نرخ پائین تورم و رشد پایدار انجام شود.
صویر** 1591 1609** شماره 134 ساعت 13:42 تمام
۰ نفر