۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 80778516
T T
۰ نفر
55 طرح جامع و تفصيلي مديريت شهرسازي در خراسان رضوي تصويب شد

مشهد - مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي از تصويب 55 طرح مختلف جامع، تفصيلي و جامع-تفصيلي در حوزه مديريت شهرسازي و معماري استان طي چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي 'حسنعلي رجب زاده خيبري' خاطر نشان كرد: نظارت بر حسن اجراي ضوابط و مقرارت شهرسازي، طرح هاي مطالعاتي و تحقيقاتي، تهيه طرح هاي عمران شهري و نظارت بر امور شهرسازي و معماري از وظايف اداره كل راه و شهرسازي در حوزه معماري و شهرسازي است.

وي تنظيم، تصويب و اجراي قوانين و طرحها به منظور ايجاد و حفظ ضوابط پايدار و اصولي در شهرسازي و معماري را از اقدامات مهم اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي برشمرد.

او گفت: از سال 88 تا سال 92 در مجموع 82 طرح مربوط به مديريت شهرسازي و معماري خراسان رضوي در هشت بخش به تصويب رسيده است كه از جمله آنها تصويب 19 طرح جامع شهري، 22 طرح جامع- تفصيلي، 14 طرح تفصيلي و شش طرح طراحي شهري است.

وي افزود: هم اينك 11 طرح جامع، جامع تفصيلي، تفصيلي و دو طرح طراحي شهري توسط مديريت شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در دست تهيه مي باشد.

وي پيگيري، تهيه و تصويب پنج طرح ناحيه ‌اي، 9 طرح بهسازي و نوسازي بافت هاي فرسوده شهري، پنج طرح ساماندهي سكونتگاه هاي غيررسمي و دو طرح پدافند غيرعامل را از ديگر اقدامات انجام شده اداره كل راه و شهرسازي خراسان رضوي در حوزه شهرسازي و معماري طي چهار سال گذشته برشمرد.

وي با اشاره به فعاليتهاي گسترده اين نهاد در زمينه نظارتي و بررسي طرحها در حوزه شهرسازي و معماري گفت: كميسيون ماده پنج، كميته فني كارگروه امور زيربنايي و شهرسازي، كميته سيما و منظر شهري، شوراي ترافيك، كارگروه محيط زيست، پدافند غير عامل از جمله كميسيون ها و كارگروه هاي فني و تخصصي در خراسان رضوي است.

او افزود: اداره كل راه و شهرسازي با عضويت در اين كميسيون ها و كارگروه هاي فني و تخصصي در كنترل، اعمال نظر و مديريت مطلوب شهرسازي شهرهاي خراسان رضوي سهيم بوده و با حضور مستمر و فعال در آنها توانسته خدمات چشمگيري به استان ارايه نمايد و از اين حيث از استانهاي پيشتاز كشور به شمار مي رود.

7489/659