۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 80781546
T T
۰ نفر

ايران و تركيه بر گسترش روابط تجاري تاكيد كردند

۲۹ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 80781546
ايران و تركيه بر گسترش روابط تجاري تاكيد كردند

آنكارا- سركنسول ايران در استانبول و رييس اتاق بازرگاني اين شهر بر لزوم توسعه همكاري تجاري و اقتصادي ايران و تركيه تاكيد كردند.

' مرتضي مرتضايي فر' سركنسول ايران در استانبول روز سه شنبه در ديدار با ' ابراهيم چاغلار ' رييس اتاق بازرگاني اين شهر در باره گسترش روابط تجاري و اقتصادي ايران و تركيه گفت وگو كرد.

مرتضايي فر با اشاره به توسعه روابط دو كشور در طول سال هاي اخير و مشتركات فرهنگي دو كشور، گفت : دو كشور ايران و تركيه تلاش تلاش دارند كه حجم تبادلات تجاري خود را تا سال 2015 به 35 ميليارد دلار برسانند.

سركنسول ايران در استانبول با اشاره به استقرار دولت جديد در ايران، افزود : دو كشور از توانايي و ظرفيت هاي بالايي براي گسترش روابط اقتصادي در بخش هاي مختلف برخوردار هستند.

چاغلار نيز در سخناني با ابراز اميدواري بر گسترش روابط تجاري ايران و تركيه به شمار اعضاي اين اتاق اشاره كرد و گفت: اتاق بازرگاني استانبول داراي 340 هزار عضو و بزرگترين اتاق بازرگاني جهان بشمار مي رود.

رييس اتاق بازرگاني افزود : بازرگان ايراني مي توانند از امكانات و تاسيسات اين اتاق براي ارائه محصولات خود در نمايشگاه هايي كه برپا مي شود ، بهره گيرند.

خاورم ** 230