۶ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۴۰
کد خبر: 80791982
T T
۰ نفر
افزون بر هفت ميليون تن كالا از يزد به ساير نقاط كشور حمل شد

يزد- مدير كل حمل و نقل استان يزد گفت: طي سالجاري افزون بر هفت ميليون تن كالا از مبدا استان به ساير نقاط كشور حمل شد.

محمدرضا بشيري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشته است افزود: در حال حاضر 158 شركت در بخش حمل ونقل كالا در سطح استان مشغول فعاليت هستند.

وي با بيان اينكه استان يزد رتبه هفتم حمل ونقل كالا را در سطح كشور را داراست اظهار داشت:عمده كالاهاي حمل شده از مبدا استان سنگ آهن، گندله ، آهن آلات،- انواع كاشي ،انواع آ جر، انواع بلوك، انواع خاك معدني و ساختماني ،ذغال سنگ ، نفت و گاز، كلينكر وسيمان بود.

بشيري متوسط افزايش تعداد ناوگان استان د ر10 سال گذشته 10درصد است گفت: اتصال به درگاه ملي بار از ديگر فعاليتهاي اداره كل در راستاي بهبود حمل كالا در سطح استان است كه در اين راستا زيرساختهاي لازم فراهم شده و به مرحله اجرايي رسيده است.

وي با بيان اينكه همچنين در سالجاري بيش از 500هزار مسافر از مبدا استان به ساير نقاط كشور جابجا شد افزود: در حال حاضر تعداد 37 شركت وموسسه ودفتر نمايندگي با تعداد 755دستگاه ناوگان اعم از اتوبوس ، ميني بوس و سواري كرايه در بخش حمل و نقل مسافري استان مشغول به فعاليت مي باشند.

مدير كل حمل و نقل استان يزد گفت: فروش بيش از 42درصد از بليطهاي مسافري در خارج از پايانه مسافربري و از طريق فروش بليط اينترنتي ، دفاتر سطح شهرو وب كيوسك مستقر در دانشگاه آزاد صورت مي گيرد .

بشيري در ادامه به طرح ساماندهي حمل و نقل روستايي استان اشاره كرد و افزود:اين طرح با هدف ارتقاء كيفيت زندگي و فعاليت ساكنان روستاهاي محروم و ارائه خدمات مطلوب به استفاده كنندگان و همچنين توسعه آباداني اين مناطق ، در دستور كار اين اداره كل قرار دارد.

وي تصريح كرد:رانندگان فعال در حمل و نقل روستائي و داراي ناوگان پلاك شخصي مي توانند جهت ثبت نام در اين طرح به منظور استفاده از تسهيلات پيش بيني شده به دهياران مراجعه نمايند.

مدير كل حمل و نقل استان يزد گفت: افزون بر 18 هزار راننده شاغل در بخش حمل و نقل جاده اي استان و سرمايه گذاري 14 هزار دستگاه كاميون توسط بخش خصوص در اين زمينه و تردد روزانه

175 هزار و 426 دستگاه خودرو در محورهاي مواصلاتي استان از جمله شاخصهاي مثبت حمل ونقلي استان است.

وي ياد آور شد: تاكنون 44 دفتر روستائي در 43مركز دهستان پيش بيني شده كه از اين تعداد هشت دفتر پس از طي مراحل قانوني فعال شده اند.

استان يزد با جمعيتي بيش از يك ميليون نفر و بيش از سه هزار و 494 كيلومترراه اصلي وفرعي وبزرگراه با 10 شهرستان بعنوان يكي از استا نهاي پيشرو در امر توسعه اقتصادي واجتماعي در مركز ايران واقع شده است.

اين استان يزد در بخش حمل ونقل جاده اي عليرغم گستردگي مناسب شبكه ريلي بلحاظ قرارگيري در كنار محورهاي ترانزيتي و كريدور شمال جنوب و شرق و غرب از موقعيت خاصي برخوردار مي باشد .

ك/3

7546/1968