۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 80793998
T T
۰ نفر

روزانه 200 تن زباله از سطح شهر دزفول جمع آوري مي شود

۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۴۱
کد خبر: 80793998
روزانه 200 تن زباله از سطح شهر دزفول جمع آوري مي شود

دزفول - معاون امور شهري شهرداري دزفول گفت: روزانه 200 تن زباله از سطح شهر دزفول جمع آوري و حمل مي شود.

' محمد ابوالحلاج ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان زباله با استفاده از 40 خودروي مكانيزه و غيرمكانيزه توسط 150 كارگر و با اعتبار يك ميليارد و 500 ميليون ريال در ماه جمع آوري مي شود.

وي اظهار داشت: با اجراي طرح مكانيزه حمل زباله شهري بيش از 250 سطل مكانيزه در نقاط و جايگاه هاي مختلف شهر به ويژه بازار وخيابان هاي اصلي نصب شده است.

معاون امور شهري شهرداري دزفول با اشاره به مشكلات جمع آوري زباله در بافت قديم دزفول افزود: جمع آوري زباله در اين بافت به دليل سختي تردد با روش سنتي و خودروهاي غير مكانيزه انجام مي شود كه همراهي و مشاركت شهروندان را مي طلبد.

وي اجراي طرح بازيافت و تفكيك زباله از مبدا در دزفول را يادآور شد و گفت: شهرداري دزفول، آموزش هاي لازم در خصوص اين طرح را در سطح مدارس و خانوارها ارائه داد لذا از شهروندان انتظار مي رود پسماند خود را تفكيك و مواد قابل بازيافت را به مراكز دريافت پسماند خشك تحويل دهند.

ابوالحلاج به استقرار هفت مركز دريافت پسماند خشك در شهر دزفول اشاره كرد و افزود: تفكيك پسماند از مبدا از هدر رفتن سرمايه ملي جلوگيري و موجب كاهش حجم زباله و در نتيجه كاهش آلودگي محيط زيست مي شود.

وي از شهروندان خواست نسبت به رعايت اصول و ضوابط بهداشتي در خصوص پسماندها و پاكيزگي و بهداشت محيط زيست تلاش بيشتري كنند.

معاون امور شهري شهرداري دزفول گفت: يكي از مهمترين دغدغه هاي مديران شهري با توجه به گسترش شهرنشيني، تامين بهداشت شهري و حفظ محيط زيست مي باشد.

وي افزود: شهرداري روزانه خدمات مختلفي چون جمع آوري زباله را به منظور تامين بهداشت شهري و حفظ محيط زيست انجام مي دهد.ك/3 7279/648