۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80795307
T T
۰ نفر

حركت شهيد باهنر از نوع انقلاب فرهنگي بود

۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳
کد خبر: 80795307
حركت شهيد باهنر از نوع انقلاب فرهنگي بود

كرمان - معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان گفت: حركت شهيد باهنر از نوع انقلاب فرهنگي بود و در بخش فرهنگ خدمات بسياري را انجام داد.

به گزارش ايرنا، حجت‌ الاسلام علي مختار ‌آبادي پيش از خطبه هاي نماز جمعه كرمان ضمن گراميداشت هفته دولت و سالروز شهادت شهيدان رجايي و باهنر به تشريح شخصيت شهيد باهنر پرداخت و افزود: فرهنگ ابعاد و محتوا دارد كه يكي از مهمترين مجراهاي فرهنگ در مجموع معارف است و توسعه معارف ديني همواره مورد نظر و تاكيد شهيد باهنر بود.

وي به معيارهاي انقلاب فرهنگي از ديدگاه شهيد باهنر اشاره كرد و گفت: اجتناب از دانشمندان و علماي دنيا دوست، حاكميت الله به جاي حاكميت طاغوت، رهبري ولايت فقيه، جهاد، مسووليت پذيري، علم دوستي و تحقيق دوستي، تزكيه، خدمت به خلق و استقبال از همه رنج ها و سختي ها در اين مسير از جمله اين معيارهاست.

وي ادامه داد: شهيد باهنر با شناخت از دوران خود در شرايطي كه طاغوت بر كشور حاكم بود موفق به حضور در وزارت فرهنگ وقت شد و در راستاي تدوين و تاليف كتاب هاي ديني تلاش كرد.

معاون پرورشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش استان كرمان، بيان كرد: سرانجام شهيد باهنر موفق شد كتب تعليمات و معارف ديني را بدون دخالت رژيم در مدارس تدريس كند و توان فكري جوانان را افزايش دهد.

حجت الاسلام مختارآبادي، همچنين ضمن تسليت شهادت امام صادق (ع) گفت: حركت شهيد باهنر تاسي گرفته از حركت امام صادق (ع) بود زيرا اين امام همام نيز حركتي از نوع انقلابي فرهنگي، فكري و علمي داشتند و در مدت امامت خود نقش مهمي در گسترش فرهنگ اسلام ايفا كردند.ك/2

7443/8154/2624