۱۳ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8079986
T T
۰ نفر
رییس جمهوری در جمع میهمانان شرکت کننده در مراسم ارتحال امام (2 و آخر)/ ریشه مشکلات بشر در طول تاریخ به خاطر دوری از آرمانهای الهی بوده است ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/13 سیاسی.ارتحال.امام خمینی (ره ) رییس جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در ادامه سخنان خود در جمع میهمانان خارجی شرکت کننده در مراسم نوزدهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام راحل (ره )گفت: ریشه مشکلات و دردهای بشر در طول تاریخ به خاطر دوری از آرمان های الهی و حاکمیت انسان های ناصالح و فاسد بوده است.
دکتر محمود احمدی نژاد بر پایی حیات طیبه الهی در جهان و آماده شدن و توشه برگرفتن برای یک حیات سعادتمند و طیبه ابدی را دو ماموریت مهم انسان به عنوان اشرف مخلوقات دانست و تصریح کرد: خداوند برای انسان قله های سعادت را پسندید و انسان آفریده از خاک را موظف کرد که از خاک به افلاک برسد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس جمهوری با تاکید بر اینکه خدا در انجام این دو ماموریت پیامبران و صالحان را برای کمک به انسان ها فرستاده است ، توحید و عدالت و حاکمیت انسان صالح را سه عامل مهم تحقق دو ماموریت مهم انسان نام برد.
** بدون عدالت ، امنیت در جهان برپا نمی شود رییس جمهوری حاکمیت انسان صالح را تضمین کننده خدا پرستی و عدالت و راه برقراری آنها دانست و اظهار داشت: بدون عدالت استعدادهای عالی انسان ها شکوفا نخواهد شد و امنیت و آرامش در جهان برپا نمی شود.
احمدی نژاد با بیان اینکه همه پیامبران الهی فریاد گر عدالت بودند ، گفت: در طول تاریخ همه درگیری پیامبران و صالحان با فاسدان و مستکبران برای برپایی توحید ، اجرای عدالت و مدیریت صالحان و عدالت خواهان بجای مدیریت ظالمان و فاسدان بر جوامع بشری بوده است.
رییس جمهوری افزود: ریشه سعادت ، عدالت و خداپرستی به انسان های صالح بر می گردد و حکومت ناصالحان، خداپرستی و عدالت را محو می کند.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: مشکلات امروز دنیا به خاطرحاکمیت انسان های ظالم و خودخواه است که همه مرزهای انسانی، ارزشی و اخلاقی را برای پر کردن جیب های خود و بسط سلطه بر جهان متلاشی کرده اند.
رییس جمهوری تصریح کرد: این قدرت های فاسد با راه انداختن جنگ ها برای حاکم شدن بر جهان و چپاول منابع ملت ها ، میلیون ها انسان بیگناه را در فقر، جهل و بیماری نگه می دارند تا حاکمیت خود را بر جهان تثبیت کنند.
احمدی نژاد تاکید کرد: بالاترین عدالت خواهی و عشق به انسان ها ایستادگی در برابر حاکمان فاسد و ظالم است و افتخار انبیاء الهی، صالحان و مجاهدان هستند.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همه پیامبران آمده اند که بشریت را یک گام به سمت حاکمیت انسان کامل پیش برده و همه آنها در این راه انسان را به موعود بشارت داده اند و این که در آینده انسان کامل خواهد آمد و ریشه ظلم و بت پرستی را از بین خواهد برد.
** امام خمینی، فریادگر پیام همه انیبای الهی در دوران معاصر بود رییس جمهوری ، حضرت امام خمینی (ره ) را فریادگر پیام همه انبیا الهی در دوران معاصر خواند و گفت: در دورانی که غاصبان و زورمداران، سیاهی، ظلم، فساد و ماده پرستی را نهادینه کرده بودند امام آمد پرچم توحید و عدالت و دعوت به انسان صالح و کامل را بر افراشت و همه مناسبات انسان های فاسد را بر هم زد.
احمدی نژاد افزود: اعتقاد به منجی و موعود رمز وحدت، حرکت و خدا پرستی است و تلاش برای تحقق موعود و حاکمیت انسان صالح انگیزه حیات و رمز موفقیت همه عدالت خواهان است.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، پیش از سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران، پنج نفر از میهمانان خارجی به نمایندگی از 56 کشور خارجی شرکت کننده از 5 قاره جهان در این مراسم در سخنان کوتاهی دیدگاه های خود را در خصوص بنیانگذار جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران بیان کردند.
سیام **1701** 9130 ** 1324 شماره 203 ساعت 14:44 تمام
۰ نفر