۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80800008
T T
۰ نفر
دانشگاه علوم پزشكي زاهدان رتبه دوم ژنتيك كشور را دارد

زاهدان- رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان گفت: اين دانشگاه در زمينه ژنتيك بعد از دانشگاه علوم پزشكي تهران مقام دوم را در سطح كشور دارد.

به گزارش ايرنا، دكتر 'منصور شكيبا' روز سه شنبه در نخستين كنگره ملي مديريت خدمات نظام سلامت در مراقبتهاي بهداشتي اوليه در زاهدان افزود: دانشگاه علوم پزشكي زاهدان علاوه بر اين بخش در زمينه تغذيه و واكسيناسيون توانسته رتبه بالاي كشوري را از آن خود كند.

وي اظهار داشت: پوشش 100 درصدي واكسيناسيون كودكان زير پنج سال در سراسر سيستان و بلوچستان از ديگر افتخارات دانشگاه علوم پزشكي زاهدان است.

وي با اشاره به عملكرد خوب اين دانشگاه در زمينه بهبود شاخص هاي بهداشتي گفت: در گذشته ميزان مرگ و مير كودكان زير پنج سال در سطح شهرها و روستاهاي سيستان و بلوچستان بسيار بالا بوده است، اما اكنون با توجه به بهبود سطح سلامت و بهتر شدن مراقبت هاي بهداشتي اوليه شاهد كاهش چشمگير آمار مرگ و مير كودكان در استان هستيم.

شكيبا با تاكيد بر كاهش آمار مرگ و مير مادران و زايمانهاي پر خطر در سيستان و بلوچستان گفت: شاخص هاي سلامت روز به روز در مناطق مختلف استان در حال بهبود است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: پيشگيري و كنترل گسترش بيماري مالاريا از جمله اقدامات مهم بهداشتي صورت گرفته طي چند سال اخير از سوي اين دانشگاه بحساب مي آيد.

وي افزود: سيستان و بلوچستان به سبب داشتن مرزهاي مشترك با افغانستان و پاكستان كه سطح بهداشت در اين كشورها بسيار پايين و نامطلوب است، بيشتر از ساير استانها در معرض شيوع بيماري هاي واگيردار قرار دارد.

وي بيان كرد: دانشگاه علوم پزشكي زاهدان با اقدامات مراقبتي و كنترلي متعدد توانسته در زمينه جلوگيري از بروز بيماري هاي واگيردار خدمات ارزنده اي ارائه كند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان گفت: اين دانشگاه دستاوردهاي خوبي در جذب نيروهاي داوطلب با عنوان داوطلبان سلامت در استان انجام داده است.

وي خاطر نشان كرد: با توجه به نياز بالاي سيستان و بلوچستان به نيروهاي متخصص، جذب و آموزش نيرو در اولويت دانشگاههاي علوم پزشكي استان قرار دارد.

شكيبا ابراز اميدواري كرد با راهكارهاي ارائه شده در اين كنگره بتوانيم در زمينه ارتقاي سلامت مردم تمام مناطق سيستان و بلوچستان بويژه روستاها گام هاي موثري برداريم.

به گزارش ايرنا، نخستين كنگره ملي مديريت خدمات نظام سلامت در مراقبت هاي بهداشتي اوليه با حضور اساتيد، محققان و كارشناسان اين حوزه از سراسر كشور از امروز تا 14 شهريورماه در سرسراي همايش هاي پرديس دانشگاه علوم پزشكي زاهدان آغاز به كار كرد. ك/2

7307 / 653