۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 80808877
T T
۰ نفر

20هزار و 374واحد مسكن در استان بوشهر افتتاح شده است

۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۵۷
کد خبر: 80808877

بوشهر- مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر گفت:در دو سال گذشته 20 هزار و 374واحد مسكوني شامل مسكن مهر، بافت فرسوده و شهرهاي جديد در اين استان افتتاح شده است.

به گزارش ايرنا، مهندس عليرضا صفايي روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 17هزار و 690 واحد مسكن مهر در شهرهاي بوشهر، خورموج، گناوه و برازجان در دستور كار است كه تاكنون 11هزار واحد آن افتتاح شده است.

وي تصريح كرد: براساس برنامه ريزي انجام شده در سالجاري در حوزه مسكن مهر شهرهاي بالاي 25هزار نفر بايد هفت هزار واحد مسكوني افتتاح شود.

صفايي اظهار كرد: همچنين در شهرهاي زير 25هزار نفر نيز 10هزار واحد مسكوني پيش بيني شده كه تاكنون هفت هزار واحد به بهره برداري رسيده است.

وي يادآور شد: در شهرهاي جديد استان بوشهر نيز چهار هزار و 700واحد در عالي شهر برنامه ريزي شده كه تاكنون 530واحد افتتاح و هزار واحد ديگر آن نيز آماده افتتاح است.

مديركل راه و شهرسازي استان بوشهر گفت: در بافت فرسوده استان بوشهر نيز هزار و 50واحد مسكوني در دست ساخت است كه از اين شمار 900 واحد انجام شده و مابقي بصورت خود مالكي در دست احداث است.

وي يادآور شد: دولت تدبير و اميد بر ساخت و تحويل همه واحدهاي مسكوني در دست ساخت در بخش مسكن مهر، بافت فرسوده و شهرهاي جديد تاكيد دارد.

صفايي گفت: با توجه به اينكه استان بوشهر از نظر مصالح ساختماني ابتر و هيچ كارگاهي در اين خصوص وجود ندارد، همين امر باعث گراني قيمت مسكن در استان شده است.

وي با اشاره به گراني قيمت ساختمانهاي صنعتي (اسكلت پيج و مهره) نيز افزود: تلاش مي شود قيمت وام ساختمانهاي صنعتي را از 250ميليون ريال به 300ميليون ريال افزايش دهيم كه با رايزني هاي صورت گرفته اميدواريم تا چند ماه آينده عملي شود.

صفايي يادآور شد: در مسكن مهر استان بوشهر 11مسجد و شش مدرسه در دست ساخت است كه هم اكنون دو مسجد و دو مدرسه افتتاح شده و مابقي نيز از پيشرفت فيزيكي خوبي برخوردار هستند.

وي در خصوص بافت فرسوده در استان بوشهر نيز گفت: 918هكتار مساحت كل بافت فرسوده در استان بوشهر است كه در حدود هشت درصد از كل محدوده شهري را شامل مي شود.

صفايي بيان كرد: در دو سال گذشته هزار و 500واحد مسكوني از تسهيلات مسكن در بافت فرسوده استفاده شده و هم اكنون نيز آماده پرداخت تسهيلات براي اين بخش هستيم.

وي ادامه داد: كار تعيين محدوده بافت هاي فرسوده شهري بالاي 12هزار نفر جمعيت در استان به پايان رسيده و براي هشت شهر نيز طرح بازسازي و نوسازي تهيه شده كه از اين تعداد چهار طرح مصوب و چهار طرح ديگر نيز در مرحله تصويب نهايي است.

مديركل مسكن و شهرسازي استان بوشهر گفت: با توجه به توزيع متناسب جمعيت در شهرهاي استان و رعايت سلسله مراتب شهري، سكونتگاها غيررسمي به معني واقعي در اين استان وجود ندارد.

صفايي افزود: بدليل افزايش قيمت زمين و مسكن در شهرهاي بوشهر و برازجان و زمينه مهاجرت از شهرهاي ديگر استان به اين شهرها از سال 84 به بعد ساخت وسازهاي غيرمجاز در اين نقاط اتفاق افتاده است كه براي توانمند سازي و ارتقاي كيفيت محيط شهري اين محدوده ها طرح ساماندهي و توانمندسازي سكونتگاه غيررسمي تهيه و به تصويب رسيده است.

وي يادآور شد: مساحت سكونتگاه غيررسمي بوشهر 273هكتار و برازجان نيز 148هكتار تعيين شده كه از سال 89تاكنون بيش از 13پروژه كالبدي و مطالعاتي به وسيله شهرداريها و ساير دستگاههاي اجرايي از اعتبارات بخش دولتي در اين محدوده ها اجرا شده است.ك/2

629/ 628