۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۸:۲۲
کد خبر: 80815896
T T
۰ نفر
استقبال پرشور مردم شاهرود و بسطام از خادمان حرم رضوي

سمنان - مردم شهرستانهاي شاهرود و بسطام با استقبال گرم و پرشور شنبه شب پذيراي خادمان حرم شمس‌الشموس حضرت علي بن موسي الرضا (ع) بودند و غبار حرمش را توتياي چشمان خود كردند.

به گزارش ستاد خبري ششمين دوره جشن هاي مردمي زير سايه خورشيد، خادمان حرم رضوي شامل سه خادم، يك مبلغ، يك مداح و يك نفر به‌عنوان مسوول كاروان و نماينده آستان قدس رضوي، عصر شنبه در ميان استقبال پر شور مردم استان سمنان وارد شاهرود شدند و با حضور در حرم شهداي گمنام هواي اين شهر را معطر به عطر دلنشين حرم رضوي كردند.

در اين آيين مداح كاروان اعزامي حرم مطهر امام هشتم (ع) به مديحه سرايي پرداخت و پرچم متبرك حرم رضوي در ميان حاضران در مراسم گردانده شد و بسته هاي كوچك نمك به عنوان سوغات امام رضا(ع) و تبرك بين شركت كنندگان در مراسم توزيع شد.

فرزندان مركز نگهداري 'امين' و خانه كودكان 'آمنه' در شاهرود نيز ميزبان خادمان حرم حضرت علي ابن موسي الرضا (ع) شدند.

خدّام حرم رضوي با حضور در شهرستان شاهرود، با فرزندان بي‏سرپرست و بدسرپرست امين و كودكان آمنه زيرپوشش بهزيستي اين شهرستان، ديدار و گفت‏وگو كردند.

در اين ديدار كه مسوولان محلي خادمان حرم امام رضا (ع) را همراهي مي‏كردند، 'مرتضي معتمد' معاون فرماندار شاهرود، اعتقاد قلبي مسلمانان به ائمه را بسيار ارزشمند عنوان كرد و گفت: مشهدالرضا قلب تپنده ايران است و عنايت ويژه اين امام همام به دوست‏داران آن حضرت، مايه دلگرمي و فزوني بركت مردم اين سرزمين است.

خدام حرم رضوي در حالي كه حامل پرچم متبرك حرم مطهر امام رضا (ع) بودند، پس از شاهرود، وارد بسطام شدند.

مراسم استقبال از خدام رضوي در بسطام نيز با مشاركت و همراهي گسترده و پرشكوه مردم در امامزاده محمد (ع) اين شهر برگزار شد.

دراين آيين معنوي كه سراسر آكنده از عطر و معنويت والاي آستان شريف رضوي بود مردم با اهداي گل، حضور پرچم داران امام رضا (ع) را بر ديده و دل فشردند و خوش آمد گفتند.

خدام رضوي همراه دلباختگان حضرت ثامن الحجج (ع) بر مزار شهداي بسطام حاضر شدند و با عطر افشاني و گلباران مزار آن شهيدان والا مقام با آرمان هاي شهيدان و امام شهداء تجديد عهدي دوباره كردند و عطر محبت رضوي را بر قبور آن گلگون كفنان پاشيدند.

خادمان حرم رضوي در دومين روز از سفر به استان سمنان،امروز يكشنبه در جمع مردم شهرستان سمنان حضور مي يابند و با خانواده شهداء و مددجويان زندان مركزي سمنان ديدار مي كنند و بازديد از خانه سالمندان، عيادت از بيماران و اهتزاز پرچم متبرك امام هشتم در ميدان امام رضاي سمنان از ديگر برنامه ها اين كاروان در شهر سمنان است.

كاروان خدام حرم رضوي روز دوشنبه به شهر دامغان وارد مي‌شود و با حضور مردم و مسئولان در گلزار شهدا به غبارروبي و عطر افشاني خواهند پرداخت و بعد از ظهر همان روز نيز شهرستان مهديشهر ميزبان اين كاروان نوراني است.

ششمين دوره جشن‌هاي ملي و معنوي زير سايه خورشيد، امسال همزمان با ايام سالروز ولادت امام رضا (ع) و دهه كرامت رضوي در 120 شهر از 22 استان كشور و 17 شهر از شش كشور جهان شامل آلمان، هندوستان، افغانستان، عراق، لبنان و امارات با هدف گسترش فرهنگ رضوي برگزار مي‌شود.ك/1

599/608