۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷
کد خبر: 80816893
T T
۰ نفر

40 درصد دانش آموزان بدون صبحانه به مدرسه مي روند

۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷
کد خبر: 80816893
40 درصد دانش آموزان بدون صبحانه به مدرسه مي روند

تهران - مدير گروه تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد صبحانه را مهمترين وعده غذايي براي دانش آموزان دانست و گفت : بر اساس تحقيقات انجام شده 40 درصد از دانش آموزان بدون مصرف صبحانه به مدرسه مي روند.

به گزارش ايرنا از دانشگاه علوم پزشكي مشهد ، دكتر محمد صفريان اظهار داشت :‌ بايد والدين به اين وعده به ويژه در دانش آموزان دبستاني اهميت ويژه اي بدهند و از مواد غذايي همچون شير ، پنير ، كره ، تخم مرغ استفاده كنند .

عضو مركز تحقيقات بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد با تاكيد بر اجتناب از مصرف مواد غذايي شيرين در وعده صبحانه اظهار داشت :‌مصرف مواد غذايي شيرين در وعده صبحانه قدرت يادگيري دانش آموزان را در طي روز كاهش مي دهد.

صفريان ادامه داد: مصرف تركيبات شيرين موجب نوسان شديد قند خون مي شود و مصرف تركيبات شيرين به نوعي كودكان را هيجان زده مي كند و سبب كاهش قدرت تمركز و يادگيري مي شود.

وي گفت : همچنين ميان وعده ها در رژيم غذايي به ويژه براي دانش آموزان دوره ابتدايي بسيار مهم است بايد براي دانش آموزان 2 ميان وعده در نظر گرفته شود كه يكي از آنها يك غذاي سبك مانند شير و كيك يا ساندويچ هاي خانگي و ديگري ميوه با شد .

عضو مركز تحقيقات ييوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد به اهميت نظم در وعده هاي غذايي تاكيد كردو افزود : بايد براي دانش آموزان يك نظم غذايي خاص را در نظر گرفت به اين معني كه هر روز راس يك ساعت مشخص نهار و راس يك ساعت مشخص شام سرو شود .

صفريان اضافه كرد :بهتر است كه وعده نهار كه يكي از وعده هاي بسيار مهم است در هنگام مراجعه كودكان از مدرسه آماده باشد و شام در ساعات اوليه شب صرف شود تا فرصت كافي بين صرف شام و خواب وجود داشته باشد و در حدود 45 دقيقه قبل از خوابيدن يك نوع لبنيات مصرف شود .

وي گفت : هر چه به سن اوج گيري تراكم استخوان نزديك تر مي شويم بايد مصرف لبنيات و ويتامين دي را بيشتر كرد و همچنين نياز افراد به اشعه آفتاب نيز زيادتر مي شود .

صفريان افزود : در دانش آموزاني كه سن بالاتر دارند مصرف لبنيات كم چرب به ويژه اگر دانش آموز دچار چاقي است توصيه مي شود در صورتي كه در دانش آموزان با سن كمتر مصرف لبنيات پرچرب بهتر است .

مدير گروه بيوشيمي و تغذيه دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه برخي از دخالت هاي والدين سبب اختلال در تغذيه درست مي شود تاكيد كرد : در دانش آموزان دوره ابتدايي بايد رشد كودكان و ميزان چاقي يا لاغري را با توجه به نمودار رشد سنجيد و هر كودك نمودار خاص خود را دارد و نبايد بدون در نظر گرفتن اين موضوع در تغذيه كودكان تغييراتي انجام داد .

علمي (1)**1354**1599
۰ نفر