۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۲۲:۰۳
کد خبر: 80823796
T T
۰ نفر
جانشين سپاه صاحب الزمان(عج): دفاع مقدس گنجينه اي تمام نشدني است

اصفهان – جانشين سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان با بيان اينكه دفاع مقدس گنجينه اي تمام نشدني است، گفت: اين گنجينه بايد به صورت مستند و جذاب به نسل هاي بعدي منتقل شود.

به گزارش ايرنا، سردار مجتبي فدا روز جمعه در كارگاه توجيهي 130راوي فتح اردوهاي راهيان نور دانش آموزي اظهار كرد: روايتگري دفاع مقدس بسيار حساس است و از همين رو راوي بايد همواره مطالعه داشته باشد.

وي ادامه داد: راويان دفاع مقدس نماد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند و از همين رو بايد با عملكرد، رفتار و منش دانش آموزان را با فرهنگ هشت سال دفاع مقدس آشنا كرد.

جانشين سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان تصريح كرد: روايتگري دفاع مقدس بايد بر اساس واقعيات باشد و از ايجاد بدعت در آن جدا خودداري كرد.

وي با بيان اينكه خيلي ها درصددند روحيه جهادي و شهادت طلبي را از جامعه ما بگيرند، افزود: راويان بايد تمام توان خود را براي انتقال اين فرهنگ به جوانان و نسلهاي بعدي انقلاب به كار گيرند.

جانشين سپاه صاحب الزمان (عج) گفت: بهره گيري از شعر، پردازش هاي هنري، استفاده از خاطرات و بهره گيري از تكنيك هاي هنري مي تواند در ايجاد انگيزش در وجود جوانان موثر باشد.

وي اظهار كرد: راويان دفاع مقدس كار خود را منحصر به روايتگري در مناطق جنگي نكنند بلكه با استفاده از هر فرصتي در مساجد، ادارات، مراكز آموزشي و دانشگاهي به بيان رشادت هاي جوانان اين مرز و بوم بپردازند.

سردار فدا تصريح كرد: امروز اين فرهنگ از مرزهاي ايران اسلامي گذشته است و رزمندگان سوري با بهره گيري از اين مكتب در برابر تروريست ها و تكفيري ها ايستاده اند.

وي تاكيد كرد: راويان دفاع مقدس تنها به بيان خاطرات و رشادت هاي فرماندهان و شهداي سرشناس نپردازند بلكه بسياري از شهدا و فرماندهان شهيد وجود دارند كه گمنام واقع شده اند.

وي با اشاره به نقش اصفهان در سالهاي دفاع مقدس گفت: اصفهان رتبه اول بيشترين شهيد دانش آموز، رتبه اول بيشتر شهيد طلبه و روحاني، رتبه اول فرماندهان شهيد و رتبه اول بيشترين جانباز بالاي 75درصد را دارد.

اين مقام ارشد سپاه با اشاره به حماسه 25 آبان اصفهان و تشييع 370 شهيد در يك شهر اظهار كرد: تنها شهري كه امام خميني (ره) در وصف رشادتهاي آن پيام دادند اصفهان بود.

وي با اشاره به اعزام 30 هزار دانش آموز مقطع دوم متوسطه به مناطق جنگي هشت سال دفاع مقدس از ابتداي مهرماه، افزود: تمهيدات لازم براي امنيت و اسكان اين دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

7134/پ/1042