۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۵۳
کد خبر: 80824833
T T
۰ نفر
تور نمايشي ورزشكاران بوچياي گيلان در منطقه آزاد انزلي برگزار شد

بندرانزلي - مديريت روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي از برگزاري تور نمايشي ورزشكاران بوچياي استان گيلان در اين منطقه خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومي منطقه آزاد انزلي به ايرنا، دبير اردوي تمريني تيم بوچياي گيلان گفت: اين اردوي تمريني-تفريحي با برگزاري تمرين مشترك ميان ورزشكاران حرفه اي فعال در اين رشته و نفرات حاضر در اردوهاي تيم ملي بوچياي ايران، در منطقه آزاد انزلي برپا شد .

'افسانه عليپور ' اظهار كرد: بوچيا از هشت سال پيش در گيلان و كشور زير نظر فدراسيون شروع به فعاليت كرده كه در ميان 11 رشته ورزشي معلولان و جانبازان بازيكناني با ميزان معلوليت بالاتري در اين رشته حضور دارند.

وي، شعار اين تور نمايشي را 'بوچيا دروازه ورزش معلولين' اعلام و در خصوص دلايل برگزاري اين مسابقه تمريني در منطقه آزاد انزلي تصريح كرد : حضور گسترده گردشگران دراين منطقه، امكان آشنايي تعداد بيشتري از مردم استان و گردشگران با اين ورزش را فراهم مي نمايد تا با برپايي اردوي نمايشي تمريني در منطقه آزاد، زمينه جذب خانواده هاي داراي فرزند معلول در اين رشته ورزشي مهيا شود.

مربي تيم منتخب بوچيا گيلان اين رشته را يكي از ورزش‌هاي مهم، ويژه معلولان داراي عقب‌ماندگي شديد ذهني كه حتي ناتوان‌ترين افراد معلول هم مي‌توانند در آن تا سطح مسابقات بين‌المللي و جهاني راه پيدا كنند عنوان نمود و تصريح كرد: افزايش روحيه و اميد به زندگي و بالابردن توانايي فكري، حركتي در ميان معلولان عزيز از جمله مزاياي ورزش بوچيا است .

عليپور ، در رابطه با روش امتيازدهي اين ورزش افزود: بوچيا داراي 13 توپ شامل شش توپ قرمز و شش عدد آبي و يك عدد سفيد به عنوان توپ هدف است و برنده بازيكني است كه تعداد بيشتري از توپهاي پرتابي خود را به نزديكي توپ سفيد برساند.

وي با بيان اينكه در اين تور نمايشي 40 ورزشكار مشتمل بر 20 ورزشكار حرفه اي و 20 ورزشكار غيرحرفه اي با يكديگر به مسابقه تمريني پرداختند، اضافه كرد: با همكاري سازمان بهزيستي استان و هيأت جانبازان و معلولين گيلان تا پايان سال اردوهاي نمايشي ديگري همانند اين اردو در ساير شهرهاي استان برگزار مي شود.

عليپور ، خواستار همكاري خانواده ها مبني برحضور معلولين عزيز در اين ورزش شد و گفت: سالن سازمان بهزيستي گيلان به صورت رايگان شنبه ها و دوشنبه ها ميزبان علاقه مندان است.

مسابقه تمريني بوچياي گيلان از سوي هيأت جانبازان و معلولان استان با همكاري سازمان بهزيستي گيلان با استقبال گسترده گردشگران در منطقه آزاد انزلي برگزار با استقبال گسترده گردشگران با اهداي هداياي يادبودي از سوي منطقه به ورزشكاران و مربيان از آنان برگزار شد.ك/1

620/ 603