۱ مهر ۱۳۹۲، ۹:۳۸
کد خبر: 80827384
T T
۰ نفر
250 هزار دانش آموز در استان اردبيل سال تحصيلي جديد را آغاز كردند

اردبيل - همزمان با اولين روز از ماه مهر ، 250 هزار دانش آموز در استان اردبيل روز دوشنبه سال تحصيلي جديد را آغاز كردند .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين تعداد دانش آموز در 2 هزار و 900 مدرسه در قالب 11 هزار كلاس درس به تحصيل مشغول شده و 21 هزار آموزگار و دبيرتعليم و تربيت آنها را برعهده خواهند داشت .

مديركل اموزش و پرورش استان اردبيل ، با اشاره به اينكه هيچ دانش‌آموزي در استان اردبيل وجود ندارد كه به خاطر فقر مالي از تحصيل باز بماند اظهار كرد :اين استان با پوشش 8/99 درصدي دانش آموزان اول ابتدايي جزو رتبه هاي برتر كشوري در خصوص جذب و نگهداري دانش آموز است .

احمد محمودزاده افزود:‌ هم اكنون دانش اموزان روستاهايي كه داراي مدرسه نيستند هرروز توسط ميني بوس به مدارس روستاهاي بزرگ انتقال داده مي شوند ، ضمن اينكه از طريق مدارس شبانه ‌روزي و طرح يك معلم و يك دانش‌آموز نيز سعس مي شود هيچ فرد بازمانده از تحصيل حتي در دورافتاده ترين منطقه نداشته باشيم .

وي با بيان اينكه تمامي زيرساخت هاي لازم براي تحصيل دانش آموزان در استان مهيا است از بهره برداري از 27 پروژه جديد مدرسه سازي همزمان با آغاز سال تحصيلي خبر داد و بيان كرد : 90 درصد مدارس استان اردبيل تك شيفته و صبح برگزار مي‌شود و براي حذف 10 درصد شيفت بعداظهري مدارس نيز تلاش مي شود .

مدير كل آموزش و پرورش استان با شااره به سردرسير بودن استان به اقدامات انجام گرفته در خصوص تجهيز سيستم گرمايشي مدارس استان اشاره كرد و گفت: در خصوص تامين وسايل گرمايشي مشكلي در مدارس استان نداريم.

وي افزود: آموزش و پرورش استان در قالب پروژه مهر و براي برنامه ريزي و هماهنگي تمام فعاليت ها و تمهيد مقدمات بازگشايي مدارس بر اساس پنج محور سازماندهي و ساماندهي نيروي انساني ، تعمير و تجهيز ، توجيه و تبليغ ، تاييد صلاحيت ، نظارت و ارزيابي از چند ماه پيش فعاليت هاي خود را در اين زمينه متمركز كرده بود.

8124/530