۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۰
کد خبر: 80827728
T T
۰ نفر
امام جمعه مهاباد: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته اي داشتند

مهاباد - امام جمعه مهاباد گفت: دانش آموزان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته اي داشتند و رشادتها و حماسه هاي زيادي از آنان در تاريخ ما به ثبت رسيده است.

ماموستا ملا قادر سهرابي روز دوشنبه در آيين نواخته شدن زنگ ايثار و مقاومت و بازگشايي مدارس در دبيرستان رستم زاده اين شهر افزود: اقشار مختلف مردم ايران در دوران دفاع مقدس براي حفظ عزت، استقلال و امنيت كشور خود از جان و مال خود گذشتند.

وي گفت: در اين ميان نوجوانان و جوانان با حضور خود در ميدان هاي نبرد، مقاومت و ايثارگري هاي زيادي از خود نشان دادند كه شهيد حسين فهميده نمونه از اين فداكاري و جانفشاني خالصانه است.

ماموستا سهرابي اضافه كرد: نوجوانان ما در پيروزي انقلاب اسلامي نيز نقش مهمي داشتند و قسمتي از مبارزات اين دوران برعهده دانش آموزان بود.

وي اظهار كرد: اكنون نيز دانش آموزان ايران اسلامي وظيفه بسيار سنگيني در عرصه علم آموزي برعهده دارند و بايد با تلاش خود قله هاي علم و دانش را فتح كنند.

وي اضافه كرد: دانش آموزان با فعاليت هاي علمي خود مي توانند زمينه ها را براي شكوفايي اقتصاد كشور فراهم آورند و به عنوان فردي تاثيرگذار در استقلال كشور نقش آفريني كنند.

امام جمعه مهاباد از دانش آموزان به عنوان آينده سازان كشور ياد كرد و از آنها خواست كه قدر و منزلت جايگاه خود را بدانند و براي به دست آوردن آينده اي بهتر و عهده دار شدن نقش هاي مهم در جامعه تلاش كنند.

اين آيين با حضور مسئولان اجرايي، فرماندهان نظامي و انتظامي و شماري زيادي از مردم مهاباد برگزار شد.

امسال بيش از 38 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصيلي در مهاباد به سر كلاس درس مي روند.

7512/584/581