۴ مهر ۱۳۹۲، ۹:۱۴
کد خبر: 80832788
T T
۰ نفر
برنامه ريزي مناسب و اصولي اساس توسعه كتابخانه ها است

سنندج - مديركل كتابخانه هاي عمومي استان كردستان گفت: برنامه ريزي و هدف گذاري مناسب و اصولي، اساس توسعه كتابخانه هاي عمومي است.

به گزارش ايرنا، اسماعيل احمدي شامگاه چهارشنبه در جلسه توجيهي برنامه و بودجه كتابخانه هاي عمومي استان در سنندج افزود: پيشرفت و ارتقا شاخص كتابخانه هاي عمومي زماني ميسر مي شود كه هدفمند به سمت جلو حركت كنيم.

وي گفت: توجه به شرايط زماني و مكاني و همچنين منابع و امكانات، امري مهم در برنامه ريزي اصولي و كارساز است در غير اين صورت در آينده با مشكل مواجه مي شويم.

وي اظهار كرد: نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور داراي چشم انداز 20 ساله اي است كه بر اساس آن بايد تا سال 1404 به توسعه چشمگيري در زمينه شاخص هاي كتابخواني مانند ميزان عضويت، زيربنا و تعداد منابع برسد.

به گفته وي رسيدن به شاخص هاي تعيين شده بر اساس برنامه چشم انداز نياز به برنامه ريزي و تلاش مضاعف دارد.

احمدي با اشاره به فرهنگي بودن استان كردستان افزود: كردستان نيازمند تحول اساسي در حوزه كتاب و كتابخواني است و ما بايد با تلاش فراوان نسبت به نهادينه كردن فرهنگ مطالعه و ارتقاي شاخص هاي اين حوزه تلاش كنيم.

وي بر لزوم حمايت مسوولان و مردم از كتابخانه هاي عمومي تاكيد كرد و گفت: توجه به كتابخواني از عوامل اصلي توسعه فرهنگي و همچنين توسعه در ساير بخش هاست.

در ادامه كارشناس برنامه ريزي و آمار كتابخانه هاي عمومي كردستان به آموزش نحوه تكميل فرم هاي برنامه و بودجه در كتابخانه هاي عمومي استان و برنامه هاي پيش روي اين نهاد پرداخت.ك/2

7348/533