۷ مهر ۱۳۹۲، ۸:۵۹
کد خبر: 80836611
T T
۰ نفر
مجوز فعاليت يازدهمين سبدگردان صادر شد

تهران- شركت تامين سرمايه نوين مجوز سبدگرداني خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دريافت كرد و به زودي فعاليت خود را در بازار سرمايه آغاز مي كند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، سبدگردان ها شركت‌هايي هستند كه در قالب قراردادي مشخص و به‌ منظور كسب انتفاع براي سرمايه‌گذار معين تصميم به خريد، فروش يا نگهداري اوراق بهادار به نام سرمايه‌گذار مي‌ گيرند.

بر اساس اين گزارش با توجه به قانون بازار اوراق بهادار (مصوب آذرماه 1384) و نيز تاكيد قانون برنامه پنج‌ ساله پنجم توسعه، اشخاصي كه اقدام به ارايه خدمات سبدگرداني مي‌ كنند بايد داراي مجوز فعاليت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار باشند. در واقع هم تاسيس و هم فعاليت شركت ‌هاي سبدگردان و ارايه خدمات سبدگرداني منوط به دريافت مجوزهاي لازم است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، با شكل‌گيري اين نهاد مالي جديد هم زمينه مناسبي براي فعالان و متخصصان بازار سرمايه فراهم شده‌ است تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود امكان ارايه خدمات سبدگرداني را داشته ‌باشند و هم فرصت مناسبي براي افرادي است كه قصد سرمايه‌گذاري در حوزه بورس و اوراق بهادار را دارند اما فرصت و يا تخصص كافي براي ورود به اين بازار را ندارند.

با توجه به اين‌ كه هم اكنون بيش از 100 صندوق سرمايه‌گذاري داراي مجوز از سازمان بورس در بازار اوراق بهادار فعاليت مي‌ كنند، سرمايه‌ گذاران مي‌ توانند بر اساس شرايط و نياز خود، اقدام به سرمايه‌گذاري در هر كدام از صندوق‌ هاي سرمايه‌گذاري مذكور كنند و يا با انعقاد قرارداد سبد اختصاصي با هر كدام از شركت‌هاي داراي مجوز فعاليت سبدگرداني، مديريت دارايي اوراق بهادار خود را به افراد متخصص و با تجربه واگذار كنند.

درحال حاضر به غير از شركت‌هاي كارگزاري داراي مجوز سبدگرداني، سه شركت سبدگردان (كاريزما، آسمان و سرمايه ايرانيان)، سه شركت مشاور سرمايه‌گذاري (تامين سرمايه نوين، آرمان آتي و ديدگاهان نوين) و پنج شركت تأمين سرمايه (امين، ملت، آرمان، اميد و نوين ) داراي مجوز فعاليت سبدگرداني هستند.

اقتصام(1)** 9141 **1561
۰ نفر