۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 80838245
T T
۰ نفر
گازرساني به روستاهاي شمال فارس در شهرستان هاي آباده و اقليد

شيراز- گازرساني به روستاي شورجستان از توابع شهرستان آباده و همچنين گازرساني به مجموعه روستاهاي شهرستان اقليد در شمال فارس آغاز گرديد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مهندس هوشنگ محمدي مدير عامل گاز فارس بيان داشت : براي گازرساني به روستاي شورجستان مشكلات عديده اي اعم از طبيعي و محيطي و همچنين از جهت مادي نظير پرهزينه بودن اين امر سبب شده بود كه اين روستا از نعمت گاز طبيعي محروم باشد.

وي ادامه داد : با همت مسئولان، نمايندگان و مردم اين روستا كه يكي از سردترين روستاهاي استان هم به حساب مي آيد عمليات گازرساني به آن با اعتباري بالغ بر 21 ميليارد ريال آغاز شده است .

مديرعامل گاز استان فارس در ادامه افزود : با اتمام اين پروژه جمعاً 181 خانوار روستايي از اين نعمت برخوردار خواهند شد و سالانه حدود 427 هزار و 678 ليتر در مصرف نفت سفيد صرفه جويي خواهد شد.

وي همچنين از گاز رساني به روستاهاي شهرستان اقليد خبر داد و گفت : با انتخاب پيمانكار عمليات گازرساني به شهر حسن آباد و روستاهاي اردعلي و جعفرآباد از توابع شهرستان اقليد آغاز شد.

محمدي افزود: در حال حاضر اولويت كاري شركت گاز استان فارس گازرساني به روستاهاي محروم و دور افتاده استان مي باشد كه در همين راستا عمليات گازرساني به اين روستاها آغاز شد.

مديرعامل گاز استان هزينه ريالي اين طرح را 18 ميليارد و 270 ميليون ريال اعلام كرد و گفت : اين مقدار هزينه از محل بودجه هاي عمراني شركت گاز استان فارس تأمين و پرداخت خواهد شد.

محمدي در ادامه اظهار داشت : با بهره برداري از اين پروژه 330 خانوار روستايي و 484 خانوار شهري از نعمت گاز طبيعي برخوردار خواهند شد و سالانه در مصرف يك ميليون و 923 هزار و 371 ليتر نفت سفيد صرفه جويي خواهد شد.

شهرستان هاي آباده و اقليد در فاصله 300 كيلومتري شمال فارس قرار دارد. ك/2

677 / 667