۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80849218
T T
۰ نفر

حمایت از تعاونی ها از برنامه های مهم دولت است

۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80849218
حمایت از تعاونی ها از برنامه های مهم دولت است

همدان - فرماندار همدان گفت: حمایت از تعاونی ها از سیاست ها و برنامه های مهم دولت است كه در این راستا حمایت از تعاونی زنبورداران حرفه ای در همدان ضروری است.

به گزارش ایرنا 'حسن قهرمانی مطلق' روز دوشنبه در بازدید از كارگاه بسته بندی عسل افزود: تعاونی زنبورداران حرفه ای باید از سوی مسوولان حمایت شوند و برای این تعاونی باید تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: تعاونی زنبورداران حرفه ای باید با درجه بندی زمینه حضور سایر زنبوردان را در این اتحادیه فراهم كند.

وی بر تقویت تعاونی های فعال تاكید كرد و اضافه كرد: تعاونی های حرفه ای در زمینه زنبورداری به فعالیت خود ادامه دهند.

قهرمانی مطلق با بیان اینكه در شهرستان همدان در سال گذشته 120 میلیارد ریال برای توسعه بخش كشاورزی اختصاص یافت گفت: بخشی از این اعتبارات نیز برای زنبورداری اختصاص یافته است.

مسوول تولیدات دامی جهاد كشاورزی استان همدان نیز گفت: این استان با داشتن 168 هزار و 340 فروند كلنی سالانه یك هزار و 891 تن عسل تولید می كند كه سهم شهرستان همدان با 16 هزار و 425 فروند كلنی تولید سالانه 209 تن عسل است.

'محمد شهبازی' افزود: سهم تولیدات عسل شهرستان همدان از استان 8.5 درصد است كه رتبه پنجم را در این زمینه بدست آورده است.

وی اظهار داشت: مصرف سرانه عسل به ازای هر نفر در استان همدان 570 گرم است.

رییس جهاد كشاورزی شهرستان همدان نیز گفت: تشكل هایی كه به صورت خود جوش تشكیل می شوند با برند سازی باید قابلیت رقابت با سایر مناطق كشور را داشته باشند.

'جواد رشیدی' افزود: شرط عضویت در تعاونی زنبورداران باید سرمایه گذاری باشد و اگر فردی بدون سرمایه گذاری عضو این تعاونی شود مشكلات زیادی ایجاد خواهد كرد.

رییس هیات مدیره شركت تعاونی زنبورداران حرفه ای نیز گفت: در این تعاونی در حال حاضر 13 نفر با دو هزار و 560 فروند كندو عضو هستند.

'داریوش هنری' افزود: این تعاونی با تولید سالیانه 25 تن عسل زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای 58 نفر را فراهم كرده است.

وی اظهار داشت: یكی از بزرگترین مشكلات این تعاونی فروش عسل است كه مشكلات زیادی را ایجاد می كند.

وی گفت: این تعاونی آمادگی كامل برای همكاری با سایر زنبورداران در زمینه بسته بندی و خرید عسل را دارد.

7523/576