۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۸
کد خبر: 80849533
T T
۰ نفر
برداشت میگو از مزارع پرورشی چوئبده آبادان آغاز شد

آبادان- كار برداشت میگو از 256 هكتار از مزارع پرورش میگو چوئبده آبادان روزدوشنبه در آیینی با حضور معاون برنامه‌ ریزی استانداری خوزستان، مدیركل شیلات استان، فرماندار ویژه آبادان و جمعی از مسوولین استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیركل شیلات استان خوزستان در این آیین، از افزایش 80 درصدی برداشت میگو از مزارع پرورش میگو چوئبده آبادان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از800 تن میگو از20 مزرعه فعال در سایت مجتمع پرورش میگوی چوئبده برداشت شود.

سید'عبدالرحیم مغینمی' افزود: مزارع پرورش میگو چوئبده در سال جاری با نظارت همه جانبه كمیته فنی میگو متشكل از كارشناسان و نمایندگان دامپزشكی ، تحققات آبزی پروری و اداره كل شیلات قرار گرفت كه در نتیجه پس از چندسال از بروز مشكلات مربوط به بیماری لكه سفید، تولید میگو در مزارع چوئبده به صورت بهداشتی و سالم به ثمر رسید.

مغینمی اظهارداشت: هم اكنون 660 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این سایت مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: در استان خوزستان 90 هزار تن آبزی درطول سال تولید می شود كه 55 درصد تولید آن مربوط به بخش آبزی پروری است.

مغینمی افزود: 45 هزار تن ماهی ومیگو ازاستان خوزستان در یكسال گذشته به خارج كشور صادر شده كه برای كشور 135 میلیون دلار ارز آوری داشته است.

وی از صدور مجوز موافقت اصولی وتحقیق برای پرورش دو هزار تن ماهیان خاویاری در شهرهای شمالی استان خوزستان از جمله دزفول و شوش خبر داد و گفت: 100 تن خاویار در استان خوزستان تولید و به خارج از كشور صادر شده است.

مدیركل شیلات استان خوزستان از واگذاری چهار هزارو 600 هكتار زمین در بخش توسعه كشاورزی به پرورش دهندگان ماهی در استان خوزستان خبر داد و افزود: پیش بینی می شود 20 هزار تن ماهی از این مزارع صید شود.

وی اظهار داشت: هم اكنون 400 كارشناس فارغ التحصیل شیلات در این حوزه ها مشغول كارهستند و در مجموع دو هزار نفر درغالب تعاونی های پرورش دهندگان ماهی فعال هستند.

538/7102