۱۵ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۰۹
کد خبر: 80849580
T T
۰ نفر
برداشت ميگو از مزارع پرورشي چوئبده آبادان آغاز شد

آبادان- كار برداشت ميگو از 256 هكتار از مزارع پرورش ميگو چوئبده آبادان روزدوشنبه در آييني با حضور معاون برنامه‌ ريزي استانداري خوزستان، مديركل شيلات استان، فرماندار ويژه آبادان و جمعي از مسوولان محلي آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا مديركل شيلات خوزستان در اين آيين، از افزايش 80 درصدي برداشت ميگو از مزارع پرورش ميگو چوئبده آبادان خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود امسال بيش از800 تن ميگو از20 مزرعه فعال در سايت مجتمع پرورش ميگوي چوئبده برداشت شود.

'سيد عبدالرحيم مغينمي' افزود: نظارت همه جانبه مزارع پرورش ميگو چوئبده در امسال توسط كميته فني ميگو، متشكل از كارشناسان و نمايندگان دامپزشكي ، تحققات آبزي پروري و اداره كل شيلات قرار گرفت كه در نتيجه پس از چندسال از بروز مشكلات مربوط به بيماري لكه سفيد، توليد ميگو در مزارع چوئبده به صورت بهداشتي و سالم به ثمر رسيد.

مغينمي اظهاركرد:هم اكنون 660 نفر به صورت مستقيم و غير مستقيم در اين سايت مشغول فعاليت هستند.

وي گفت: در استان خوزستان 90 هزار تن آبزي درطول سال توليد مي شود كه 55 درصد توليد آن مربوط به بخش آبزي پروري است.

مغينمي افزود: 45 هزار تن ماهي و ميگو از خوزستان در يكسال گذشته به خارج كشور صادر شده كه براي كشور 135 ميليون دلار ارز آوري داشته است.

وي از صدور مجوز موافقت اصولي وتحقيق براي پرورش دو هزار تن ماهيان خاوياري در شهرهاي شمالي خوزستان از جمله دزفول و شوش خبر داد و گفت: 100 تن خاويار در خوزستان توليد و به خارج از كشور صادر شده است.

مديركل شيلات خوزستان از واگذاري چهار هزارو 600 هكتار زمين در بخش توسعه كشاورزي به پرورش دهندگان ماهي در خوزستان خبر داد و افزود: پيش بيني مي شود 20 هزار تن ماهي از اين مزارع صيد شود.

وي اظهاركرد: هم اكنون 400 كارشناس دانش آموخته شيلات در اين حوزه ها مشغول كار هستند و در مجموع دو هزار نفر در قالب تعاوني پرورش دهندگان ماهي فعال هستند.

538/7102/640
۰ نفر