۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۴۷
کد خبر: 80855386
T T
۰ نفر

شاعر واژه های ناب بروجنی چشم از جهان فرو بست

۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۴۷
کد خبر: 80855386
شاعر واژه های ناب بروجنی چشم از جهان فرو بست

شهركرد- 'حیدرعلی طالب پور ' شاعر واژه های ناب بروجنی و از غزلسرایان معاصر ایران چشم از جهان فرو بست.

به گزارش ایرنا، این شاعر پیشكسوت چهارمحال و بختیاری عصر جمعه به دلیل كهولت سن در شهر بروجن دار فانی را وداع گفت.

' حیدرعلی طالب پور' با نام هنری 'حیدر آقای' یكی از شاعران برجسته ادبیات فولكور ایران بود كه با هنرمندی تمام، لجهه بروجنی را به عنوان یكی از زیرشاخه های گویش رایج فلات مركزی ایران در اشعار فارسی متداول كرد.

كتاب 'قله نشین قاف' حیدر طالب پور بروجنی پس از انتشار به دلیل پرداختن به مضامین اجتماعی مورد توجه منتقدان و استادان دانشگاه قرار گرفت.

این كتاب از منظر نگاه جامعه شناسانه به روابط انسان ها در اجتماع، از سوی دو دانشجوی مقطع دكترای گروه ادبیات دانشگاه تهران به عنوان یك اثر قابل اتكا معرفی شد.

غزلیات اجتماعی این شاعر پیشكسوت چهارمحال و بختیاری كه دارای ماهیت طنر می باشند از تحكم و زیربنای ادبیات فاخر ایران بهره مند است.

حیدرعلی طالب پور متولد سال 1309 در بروجن بود كه از دوران كودكی با علاقه بسیار به سرودن شعر پرداخت و آثار او از منظر ادبیات كلاسیك و مدرن قابل تامل است.

استاد حیدرعلی طالب پور متولد اردی بهشت 1309 در محله نو شهر بروجن است كه نخستین مجموعه شعر وی در سال 1351منتشر شد.

امین بسیم مسوول روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز گفت:این شاعر، گنجینیه فرهنگ و هنر استان بود كه تا آخر عمر خویش بر حفظ اصالت فرهنگی تاكید داشت.

احمدرضا رافعی یكی از هنرمندان چهارمحال و بختیاری گفت:پیكر این هنرمندان فرهیخته روز شنبه بیستم مهرماه از ساعت نهم صبح از مقابل فرهنگسرای بروجن تشیع می شود.

به گزارش ایرنا،اشعار حیدر آقا طالب پور در جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران كه شهریورماه امسال در بروجن برگزار شد،با استقبال هنرمندان دیگر استان ها نیز مواجه شد به گونه ای كه اشعار این شاعر از سوی برخی از هنرمندان همخوانی شد.

فریدون شهبازیان آهنگساز برجسته كشور در این جشنواره اشعاری حیدر طالب پور را به زبان بروجنی برای هنرمندان قرائت كرد تا به این شاعر ادای دین كرده باشد.

7359