۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 80859587
T T
۰ نفر

مشكلات بخش شهيون دزفول مورد بررسي قرار گرفت

۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸
کد خبر: 80859587
مشكلات بخش شهيون دزفول مورد بررسي قرار گرفت

دزفول- مشكلات دهستانهاي احمد فداله و دره كايد بخش شهيون دزفول با حضور معاون وزير راه و شهرسازي، نماينده دزفول و جمعي از مسوولان استان مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ايرنا،معاون راه روستايي وزارت راه و شهر سازي در جريان اين بازديد با اشاره به مشاهده و لمس محروميت بخش شهيون دزفول گفت: اين مشكلات در جلسه هيات دولت مطرح مي شود.

'سيدمحسن ميرشفيعي' افزود: اميد است با اختصاص بودجه اي اقدامي در راستاي بهسازي، نوسازي و راهسازي در بخش شهيون دزفول صورت گيرد.

وي هدف از سفر خود به دزفول را بررسي مسايل و مشكلات مناطق محروم اين شهرستان دانست و گفت: خدمات رساني در مسير عشايري استان خوزستان به لرستان (مسير پل كول) در دستور كار قرار مي گيرد.

نماينده دزفول در مجلس شوراي اسلامي نيز به محروميت ها و نبود امكانات بهداشتي در بخش شهيون اين شهرستان اشاره كرد و افزود: چندين ديدار به منظور دريافت امكاناتي چون وسيله نقليه مناسب جهت تردد و انتقال پزشك و بهورز به مناطق صعب العبور انجام و قول مساعد در اين خصوص دريافت شد.

'عباس پاپي زاده' با اشاره به نبود امكانات آموزشي در دهستان هاي احمد فداله و دره كايد بر لزوم فراهم كردن زير ساخت لازم براي تحصيل اهالي اين منطقه محروم تاكيد كرد.

وي خواستار رفع مشكلات اساسي مدارس عشايري و روستايي احمد فداله و دره كايد از سوي اداره كل نوسازي مدارس خوزستان شد.

نماينده دزفول در مجلس شوراي اسلامي تجميع عشاير منطقه احمد فداله با هدف خدمات رساني مطلوب را ضروري دانست و افزود:براي حل مشكل آنتن دهي تلفن همراه در اين مناطق نصب دو دكل مخابراتي ضروري است.

وي وجود جاذبه هاي گردشگري متعدد در بخش شهيون دزفول را يادآور شد و اظهار داشت: محروميت اين مناطق و نبود راه مناسب موجب شده كه اين جاذبه ها بكر بماند.

بخشدار شهيون دزفول نيز نبود راه دسترسي مناسب را يكي از مشكلات اساسي اين بخش دانست و گفت: معاون وزير راه و شهرسازي در اين سفر با اشاره به محدوديت اعتبارات قول مساعد داد مشكلات اين منطقه را با تخصيص اعتبار لازم از محل منابع ملي پيگيري كند.

' شكرالله قارم ' به بررسي مشكلات برق و مخابرات دهستان هاي احمد فداله و دره كايد اشاره كرد و افزود: بنا به دلايلي پروژه برق رساني به دهستان هاي احمد فداله در محل سالند متوقف شده كه مقرر شد اجراي اين پروژه بزودي از سر گرفته شود.

وي با اشاره به قول مساعد مسوولان ادارات مبني بر پيگيري و رفع مشكلات دهستان هاي ياد شده گفت: دو اكيپ پزشكي شامل دو پزشك، واحد تزريقات و ماما در اين سفر حضور داشته و به معاينه و درمان بيماران پرداختند.

قارم افزود: مدير كل امور عشايري خوزستان نيز در اين سفر قول مساعد داد كه تكميل جاده دسترسي منطقه دره كايد به جاده پل كول را در اولويت كاري قرار دهد.

بخشدار شهيون افزود: كميته امداد امام خميني (ره) نيز در اين سفر دو روزه با كمك آموزش و پرورش دزفول به توزيع لوازم تحرير و كيف بين دانش آموزان عشاير اقدام كرد.

وي پراكندگي جمعيت عشاير دهستان هاي احمد فداله و دره كايد را يكي از مشكلات خدمات رساني به اين اهالي دانست و اظهار داشت: اداره امور عشاير و بنياد مسكن انقلاب اسلامي با همكاري اهالي مكان مناسبي جهت تجميع عشاير پيش بيني مي كنند.

قارم با بيان اينكه مسكن روستايي در بخش شهيون با تخصيص اعتبارات مقاوم سازي مي شود افزود: در جريان بازديد از مناطق احمد فداله و دره كايد بخش شهيون مسوولان ادارات راه و شهرسازي، دامپزشكي، منابع طبيعي، امور عشاير، آبفاروستايي، جمعيت هلال احمر، كميته امداد امام خميني (ره)، دانشگاه علوم پزشكي، بنياد مسكن، مخابرات، توزيع برق و نماينده جهاد كشاورزي دزفول و آموزش و پرورش سردشت حضور داشتند.

بخشدار شهيون دزفول به استقبال گرم اهالي دهستان هاي احمد فداله و دره كايد از هيات اعزامي اشاره كرد و افزود: اهالي و اعضاي شوراهاي اسلامي مسائل و مشكلات خود را با نماينده و مسوولان ادارات در ميان گذاشتند.

وي گفت: وضعيت جاده هاي صفي آباد، ميانرود، چغاميش، سه راهي بنوت، محور صفي آباد به سياه منصور، سياه منصور به ماهور برنجي، جاده سردشت و كمپ راهداري به احمد فداله، احمد فداله ، دورك ، دره كايد ، پل كول و غيره در اين سفر دو روزه مورد بررسي قرار گرفت.648/7279