۳۱ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8086103
T T
۰ نفر
ژاپن بهای سیگار در این کشور را سه برابر افزایش می دهد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/31 توکیو- حزب حاکم لیبرال دمکراتیک ژاپن درصدد است ، با افزایش میزان مالیات بر دخانیات ، بهای سیگار در این کشور را تا سه برابر افزایش دهد.
به گزارش روز جمعه روزنامه یومیوری ، حزب لیبرال دمکراتیک ژاپن با هدف تامین منابع مالی موردنیاز کشور برای استفاده در بخش رفاه اجتماعی ، افزایش مالیات بر سیگار را دست بررسی قرار داده است .
به گزارش ایرنا به نقل از یومیوری ، هم اکنون میانگین بهای هر پاکت سیگار در ژاپن حدود 300 ین است که 175 ین آن را مالیات تشکیل می دهد.
به همین دلیل دولت ژاپن در بخش سیگار حدود دو تریلیون و 200 میلیارد ین در سال درآمد مالیاتی دارد.
کارشناسان برآورد می کنند، اگر بهای هربسته سیگار در ژاپن همانند کشورهای اروپایی به حدود یک هزار ین برسد، درآمد مالیاتی دولت این کشور در این بخش تا نزدیکی 9 تریلیون ین در سال افزایش خواهد یافت .
از سوی دیگر نظرسنجی شرکت های بزرگ دخانیاتی ژاپن نشان می دهند ، اگر بهای سیگار به هزار ین در هر بسته برسد، حدود 80 درصد از مردم سیگاری این کشور سیگار را ترک خواهند کرد.
از این رو این نگرانی وجود دارد که ممکن است افزایش بهای سیگار در ژاپن نتیجه عکس داشته و به دلیل کاهش یافتن شمار مردم سیگاری ، درآمد مالیاتی دولت نیز کاهش یابد.
از سوی دیگر دیدگاه دیگری نیز درژاپن وجود دارد که می گوید اگر با افزایش بهای سیگار، آمار مردم سیگاری در این کشور کاهش یابد،پس بهتر است که بهای سیگار که برای تندرستی خود و اطرافیان خوب نیست ، افزایش داده شود.
آساق 1373**1440**280**2110**2** شماره 054 ساعت 12:30 تمام
۰ نفر