۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 80862649
T T
۰ نفر
حجت الاسلام حاجتي:  ماهيت وجودي عيد قربان خودسازي است

اهواز-امام جمعه موقت اهواز ماهيت وجودي عيد قربان را خودسازي و نفس را به مسلخ خودسازي بردن ، خواند و تصريح كرد: آمادگي انسان در زمينه قرباني كردن خود در راه اسلام بزرگترين درس اين عيد الهي است.

'حجت الاسلام و المسلمين ميراحمدرضا حاجتي' امام جمعه موقت اهواز، صبح امروز در خطبه هاي نماز عيد سعيد قربان در محل مصلي اهواز با بيان اينكه عيد قربان درس تقوا براي انسانهاست ، اظهار داشت: روز عيد قربان از روزهاي بزرگ خداوند و از شعائر الهي است و بزرگ نگه داشتن اين روز نشان دهنده تقواي انسان مؤمن است.

مدير حوزه علميه خوزستان با بيان اين كه ابراهيمي عمل كردن در زندگي بزرگترين پيام عيد قربان است، تصريح كرد: جوانان در اين روز بايد پيرامون فلسفه عمل حضرت ابراهيم(ع) و به قربانگاه بردن اسماعيل(ع) انديشه و مطالعه كنند.

وي در ادامه تصريح كرد: امام خميني(ره) به قربانگاه بردن اسماعيل از سوي ابراهيم را عمق جنبه هاي توحيدي و سياسي عنوان كردندكه جز انبيا و اوليا كسي نمي تواند آنرا درك كند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اهميت روز عيد قربان تصريح كرد: بركات الهي در اين روز سرازير مي شود و افزون برآن، روز عيد قربان روز مغفرت الهي است و انسان بايد با جاري كردن ذكر خدا به اين مهم دست يابد.

حجت الاسلام و المسلمين حاجتي در ادامه خاطر نشان كرد: انسان با خضوع به درگاه الهي در اين روز دنيا و آخرت خود را تصمين مي كند .

وي با بيان اين كه و اقعيت و ماهيت عيد قربان نفس را به مسلخ خودسازي بردن است، تصريح كرد: آمادگي انسان در زمينه قرباني كردن خود در راه اسلام بزرگترين درس اين عيد الهي است.

امام جمعه موقت اهواز به آياتي از قرآن كريم اشاره كرد و افزود: ماديات دنيا براي انسان سعادت نمي آورد و اين خودسازي است كه انسان را به رستگاري مي رساند.

مدير حوزه علميه خوزستان افزود: ملت ايران در جريان پيروزي انقلاب اسلامي و حضور در عرصه هاي گوناگون نشان داد كه همواره با الگو برداري از انبيا الهي ابراهيمي عمل مي كند.

حجت الاسلام و المسلمين حاجتي با بيان اين كه ملت ايران امروز در مسير حضرت ابراهيم و انبيا الهي حركت مي كند، خاطر نشان كرد: امروز هنوز بعد از گذشت 35 سال عده اي در حجاب نفساني اسيراند و در مسيري حركت مي كنند كه دشمن براي آن ها ترسيم كرده است.

643/642