مسابقات ورزشي به رشد و تعالي زندانيان و كاركنان  زندانها مي انجامد

ساري - رييس اداره تربيت بدني سازمان زندانهاي كشور با بيان اينكه برگزاري مسابقات ورزشي و فرهنگي باعث رشد و تعالي زندانيان و كاركنان سازمان زندانها مي شود ، گفت: اين سازمان در سالهاي اخير اقدام به برگزاري مسابقات متعدد ورزشي و فرهنگي كرده كه اثربخشي خوبي داشته است.

'شاهين سلطان پور' روز شنبه در حاشيه برگزاري سيزدهمين دوره مسابقات فوتسال كاركنان زندانهاي سراسر كشور در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا در ساري افزود: بر اساس تقويم سازمان زندانهاي كشور هر ساله انواع مسابقات ورزشي در سطوح مقدماتي، شهرستاني و استاني با حضور كاركنان و زندانيان برگزار مي شود.

وي بيان داشت: برنامه ها و تقويم ورزشي اين سازمان پس از تاييد توسط كارشناسان ورزشي براي ابلاغ و اجرا به ادارات كل سازمان زندانهاي كشور ارجاع مي شود.

رييس اداره تربيت بدني سازمان زندان هاي كشور در بخش ديگر از سخنانش بر لزوم تقويت باورهاي ديني مددجويان به كمك ابزار ورزش پهلواني تاكيد كرد و گفت: امسال اين سازمان تفاهم نامه با فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي جمهوري اسلامي به منظور توسعه فرهنگ پهلواني و افزايش روحيه جوانمردي در بين مددجويان امضاء كرد.

سلطان پور افزود: اين تفاهم نامه پنج ماده اي در راستاي استفاده از ورزش به عنوان ابزاري كارآمد در زمينه هاي اصلاحي و تربيتي منعقد شده است.

وي با اشاره به ماده دو اين تفاهم نامه و زمينه هاي همكاري مطرح شده هم افزود: همكاري در زمينه برگزاري مسابقه ها و جشنواره هاي پهلواني و ورزش زورخانه اي، استفاده از توان كارشناسان متخصص فدراسيون ورزش هاي پهلواني و زورخانه اي، توسعه ورزش پهلواني در كانون هاي اصلاح و تربيت، توليد و تدوين كتاب ها، جزوه ها، نشريه ها و بروشورهاي فرهنگي و ورزشي بصورت مشترك با موضوع ورزش پهلواني و همچنين انجام آموزش هاي مورد نياز زندانيان و كاركنان بخشي از زمينه هاي همكاري مطرح شده در اين تفاهم نامه است.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه ورزش هاي پهلواني ريشه در فرهنگ جامعه ما دارد بطور حتم توسعه آن در بين مددجويان مي تواند باورهاي ديني زندانيان را تقويت و تا حدود زيادي سازمان زندان ها را به اهداف عالي اصلاحي و تربيتي و گسترش آن در بين مددجويان نزديك كند.

سيزدهمين دوره مسابقات فوتسال كاركنان زندانهاي سراسر كشور تا چهارم آبان ماه جاري در ساري ادامه دارد.ك/3

609/402