۲ آبان ۱۳۹۲، ۱۸:۴۴
کد خبر: 80873410
T T
۰ نفر

آنكارا- ' اخضر ابراهیمی ' نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه با مخالفان سوری در تركیه دیدار و گفت وگو می كند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، ابراهیمی عصر امروز ، برای دیدار و گفت وگو با مقامات تركیه در باره تحولات سوریه وارد آنكارا شد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه در مدت حضورش در تركیه با مقامات این كشور از جمله ' احمد داوداوغلو ' وزیر امور خارجه تركیه دیدار و در باره رخدادهای سوریه و نشست ژنو 2 بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آورد.

به گزارش منابع خبری تركیه ، ابراهیمی با تایید دیدارش با مخالفان سوری در تركیه، گفت : با مقامات دولتی سوریه و مخالفان سوری برای ترغیب آنان به شركت در نشست ژنو دو دیدار و گفت وگو خواهد كرد.

این منابع خبری عنوان كردند كه ابراهیمی پس از دیدار با مقامات تركیه به ایران سفر و با مقامات این كشور نیز دیدار و گفت وگو خواهد كرد و آنگاه به سوریه می رود.

براساس این گزارش ،اعضای ائتلاف ملی سوریه كه از مخالفان خارج نشین دولت سوریه تشكیل شده است ، قرار است نشستی را در تركیه به منظور گفت وگو در باره شركت و یا عدم حضور در نشست ژنو دو برگزار كنند.

منابع خبری تركیه به نقل از ' بشیر نشاری ' از اعضای ائتلاف ملی سوریه نوشتند : این نشست قرار بود در اواسط هفته جاری در استانبول برگزار شود كه به علت برگزاری نشست دوستان سوریه در لندن به تعویق افتاد.

خاورم ** 230**1566