۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 80880382
T T
۰ نفر
مسموميت با سرب در كودكان را جدي بگيريد

اهواز-معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: از آنجايي كه شيوع مسموميت با سرب در كودكان بالاست در نتيجه بايد پيشگيري از اين نوع مسموميت مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دكتر 'بهزاد شريف مخمل زاده' سه شنبه به مناسبت هفته پيشگيري از مسموميت ها در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اسباب بازي هاي نامرغوب و آلودگي هوا از مهم ترين عوامل مسمويت با سرب محسوب مي شوند.

وي افزود: اسباب بازي هاي غير استاندارد كه از مجاري غير قانوني وارد مي شوند به عنوان منبع مسموميت با سرب به شمار مي رود.

دكتر شريف مخمل زاده تصريح كرد: سردرد، بي قراري، بي اشتهايي و وزوز كردن گوش از جمله علائم مسوميت با سرب مي باشد.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز ادامه داد: عامل مزمن مسوميت با سرب باعث كم خوني شديد شبيه فقر آهن مي شود كه بي قراري، پرخاشگري و بي اشتهايي را به دنبال دارد.

وي اظهارداشت: مسموميت با دارو، شوينده ها، سرب و مونوكسيد كربن درصد قابل توجهي ازعلل مسموميت بيماران ارجاعي به بيمارستان ها را تشكيل مي دهد كه بايد با مشاركت دستگاه هاي مرتبط در خصوص پيشگيري از اين نوع مسموميت ها به مردم اطلاع رساني صورت گيرد.

دكتر شريف مخمل زاده تاكيد كرد: مسموميت هاي دارويي و شوينده ها از جمله عمده ترين نوع مسموميت در كودكان به شمار مي رود.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: مسموميت هاي مزمن به صورت عارضه و بعد از گذشت مدتي بروز مي كند.

وي در خصوص برنامه هاي هفته پيشگيري از مسموميت ها ار اول تا هفتم آبان اظهارداشت: ارائه سخنراني در صدا و سيما و برگزاري نشست، ارسال مطالب علمي به جرايد، شركت در مجامع علمي و ارائه آخرين آمار در خصوص مسموميت ها، ارسال پوستر به مدارس و مجاع عمومي، نصب بنر در سطح شهر و معرفي شماره 1490 به عنوان مركز اطلاع رساني دارو و سموم از جمله مهم ترين برنامه هاي اين هفته است.

دكتر شريف مخمل زاده اضافه كرد: مركز اطلاع رساني دارو و سموم با هدف هدايت مردم در جهت استفاده صحيح از دارو و پيشگيري از مسموميت ها فعاليت مي كند.ك /2

7157/641