۸ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۲۱
کد خبر: 80882667
T T
۰ نفر
آيه مباهله سند زنده حقانيت اسلام ، مسلمين و اهل بيت (ع) است

خوشاب ، سبزوار- امام جمعه موقت خوشاب گفت : آيه مباهله سند زنده حقانيت اسلام ، مسلمين و اهل بيت (ع) است .

حجت الاسلام محمد كاظم شبيري نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : يكي از آياتي كه در شان حضرت علي ابن ابيطالب و اهل بيت (ع) در 24 ذي الحجه نازل شد، آيه مباهله است.

وي با بيان اينكه شيعه و سني قضيه مباهله را قبول دارند و روايت كرده اند، افزود : اين واقعه مهر تأييد و سندي بر نبوت ، حقانيت خاندان پيامبر اكرم (ص) و اسلام راستين است .

وي مباهله را در لغت به معناي نفرين كردن، عنوان كرد و در خصوص رويداد مباهله گفت : پس از اينكه مسيحيان نجران حاضر نشدند اسلام را بپذيرند لذا خداوند تبارك و تعالي در آيه 61 سوره آل عمران از پيامبر خواست آنان را به مباهله دعوت كند .

وي اظهارداشت : در روز مباهله سران نمايندگان نجران پيش از آن كه با پيامبر روبه رو شوند، به يكديگر گفتند كه اگر ديديد كه پيامبر افسران و سربازان خود را به ميدان مباهله آورد، در مباهله شركت مي كنيم ولي اگر با فرزندان و عزيزان خود به مباهله آمدحاضر به مباهله نمي شويم .

وي افزود : سران نمايندگان نجران وقتي ديدند پيامبر (ص) با حضرت فاطمه (س) ، حضرت علي (ع) و امام حسن و امام حسين (ع) براي مباهله آمدند، درخواست مباهله را پس گرفتند و از پيامبر خواستند تا آنها را تحت حاكميت اسلام در آورند.

امام جمعه موقت خوشاب همچنين با اشاره به نزول آيه تطهير و آيه انگشتر بخشيدن امام علي (ع) به سائل هم گفت : اين آيات حاكي از شان بالاي اهل بيت (ع) در نزد خداوند و فضايل بي شمار اين بزرگواران است .

حجت الاسلام شبيري نسب افزود : در اين روز صدقه دادن و كمك به نيازمندان به جهت تاسي به مولاي متقيان امير مومنان علي (ع) ، زيارت كردن آن حضرت و قرائت زيارت جامعه سفارش شده است .

7495/7499/659