۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵
کد خبر: 80889333
T T
۰ نفر
هیات تجاری اقلیم كردستان عراق به خراسان شمالی سفر كرد

بجنورد - هیات بازرگانی اقلیم كردستان عراق روز دوشنبه برای انجام توافقات تجاری با بازرگانان خراسان شمالی وارد بجنورد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی خراسان شمالی در این مورد به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: 10 نفر از اعضا اتحادیه صادركنندگان كردستان عراق با دعوت بازرگانان این استان برای مذاكرات تجاری به بجنورد سفر كرده اند.

'محمد صمدی' افزود: هیات تجاری خراسان شمالی پارسال در سفر به اقلیم كردستان عراق توافقاتی را با هیات تجاری آن منطقه منعقد كرده بود.

وی اضافه كرد: با سفر هیات تجاری اقلیم كردستان عراق به بجنورد این توافقات بررسی و قراردادهایی برای اجرایی شدن توافقات سال قبل منعقد می شود.

او دیدار از واحدهای تولیدی و صنعتی، نشست با تجار خراسان شمالی و برگزاری میز اقلیم كردستان را از برنامه های سفر دو روزه تجار كردستان عراق به این استان اعلام كرد.

وی اضافه كرد: خراسان شمالی از لحاظ زبانی و فرهنگی مشتركات زیادی با مردم اقلیم كردستان عراق دارد و این عوامل می تواند موجب گسترش و تحكیم روابط دوجانبه شود.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: مبادلات تجاری اندكی با اقلیم كردستان عراق داریم اما توانمندی زیادی در خراسان برای افزایش این مبادلات تجاری وجود دارد كه باید از این ظرفیت برای افزایش سطح روابط تجاری استفاده كنیم.

وی میزان مبادلات تجاری خراسان شمالی با منطقه اقلیم كردستان عراق را كمتر از دو میلیون دلار در سال عنوان كرد.

تجار اقلیم كردستان عراق نخستین گروه تجاری خارجی هستند كه امسال به استان خراسان شمالی سفر كرده اند.ك/3

2712/626
۰ نفر