۱۳ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۳۷
کد خبر: 80890181
T T
۰ نفر
10 طرح بیابان زدایی با مشاركت سازمان ملل در ایران درحال اجراست

سمنان - مدیركل دفتر بیابان زدایی سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری گفت: 10 طرح بیابان زدایی با مشاركت سازمان ملل در ایران درحال اجراست.

'عباس كارگر' روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای بیابان زدایی در استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در سمنان افزود: این طرحها با مشاركت عمران سازمان ملل، فائو و ... در زمینه های مختلف در حال اجراست.

وی طرح ترسیب كربن، طرح احیای جنگل های مخروبه با تاكید بر اراضی حساس به فرسایش بادی و اراضی شور، حبله رود و توسعه منابع طبیعی را از جمله این طرحها برشمرد.

كارگر، ایران را در اجرای طرحهای بیابان زدایی در دنیا الگو دانست و گفت: كارشناسان كشورهای مختلف سال گذشته در بازدید از طرحهای بیابان زدایی از اقدامات و برنامه های ایران در این زمینه الگوگیری كردند.

وی به بازدید كارشناسان ارشد از استرالیا، هند، تركیه، افغانستان و نیز معاون سازمان ملل و مدیركل آسیا و اقیانوسیه این سازمان در این زمینه اشاره كرد و گفت:در این خصوص یك دوره 15 روزه آموزشی در ایران برای این كارشناسان برگزار شد.

مدیركل دفتر بیابان زدایی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: برگزاری دوره های آموزشی در این زمینه خواست مجامع بین المللی است.

وی روز دوشنبه در سفر به سمنان و بازدید از طرحهای اداره كل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان فعالیتهای بیابان زدایی استان سمنان را مورد بررسی قرار داد.ك/3

599/608/506
۰ نفر