۱۴ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 80892096
T T
۰ نفر
مسابقات مقدماتي مردان آهنين كشور در مشهد برگزار مي شود

مشهد - رييس هيات بدن سازي و پرورش اندام خراسان رضوي از برگزاري مسابقات مقدماتي مردان آهنين كشور در مشهد خبر داد.

بهرام نكاحي روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: اين رقابت ها همزمان با مسابقات قهرماني استان و با عنوان جام ولايت تا پايان سال جاري به ميزباني مشهد برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به فعاليت كميته قويترين مردان اين هيات افزود: هدف از برگزاري مسابقات قويترين مردان، گسترش اين رشته در ميان جوانان است.

نكاحي به مقام نخست جواد ساقي در رقابت هاي بين المللي ويتنام در رشته پاورليفتينگ اشاره كرد و اظهار داشت: در اين رقابتها با عضويت تعدادي از ورزشكاران استان خراسان رضوي در تيم هاي ملي نتايج خوبي كسب شد.

وي با بيان اينكه فعاليت باشگاه هاي اين رشته هاي ورزشي صرفا منحصر به شهر مشهد نيست، افزود: در بسياري از شهرستان ها هيات هاي بدنسازي و پرورش اندام زير نظر هيات استان مشغول فعاليت هستند.

نكاحي گفت: طبق برنامه سالانه مسابقات مختلف استاني به ميزباني شهرستان هاي مختلف استان و در راستاي رشد سطح فني ورزشكاران شهرستاني و توسعه اين ورزش برگزار خواهد شد.

رييس هيات بدنسازي و پرورش اندام خراسان رضوي با بيان اينكه در گذشته هيچ گونه اطلاعات سازمان يافته از پيشكسوتان افتخار آفرين خراساني وجود نداشت، افزود: هم اكنون با شناسايي اين افراد و تشكيل پرونده براي آنان، اقدامات خوبي در اين زمينه از سوي كميته پيشكسوتان اين هيات در حال انجام است.

نكاحي، نبود نيروهاي متخصص را از خلاء هاي موجود در اين رشته ورزشي دانست و گفت: مقوله آموزش محوري ترين موضوع هيات بدنسازي است.

وي بيان كرد: براي كاهش تخلفات در باشگاه ها و ترويج پرورش اندام و بدنسازي ، بايد از مربيان متخصص و كارآمد بهره گرفت.

نكاحي با تاكيد بر لزوم حضور مربيان داراي كارت مربيگري در باشگاه هاي پرورش اندام، افزود: در اين راستا، دوره عمومي مربيگري درجه سه در استان برگزار شد و دوره تخصصي آن نيز از روز جمعه 17 آبان ماه به مدت پنج روز در سالن كارگران مشهد برگزار مي شود.

وي با اشاره به انجام يك پروژه تحقيقاتي در باشگاه هاي مشهد اظهار داشت: در اين كار تحقيقاتي آمارهاي دقيق از تعداد ورزشكاران و انگيزه آنان از ورزش كردن در باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام جمع آوري و از آن براي انجام برنامه ريزي هاي آتي استفاده خواهد شد.

نكاحي گفت: مسابقات انتخابي استان به منظور شناسايي نفرات برتر براي اعزام به رقابت هاي كشوري، بهمن ماه سال جاري برگزار خواهد شد./2

7505 /664