۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۳۰
کد خبر: 80894223
T T
۰ نفر

95 درصد درختان نارون كرج از وجود آفات مصون ماندند

۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۹:۳۰
کد خبر: 80894223
95 درصد درختان نارون كرج از وجود آفات مصون ماندند

كرج - مسوول حفظ نباتات سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري كرج گفت : امسال با اجراي طرح مبارزه با آفات و بيماري هاي گياهي ، 95 درصد درختان نارون سطح اين شهر از آفت مصون ماندند.

'فاطمه محمدبيگي'روز چهار شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:در هفت ماه گذشته با افزايش آفات و بيماري هاي عمومي در فضاهاي سبز شهري مبارزه با بيماريها و آفت ها از جمله انواع شته، سوسك برگ خوار نارون و بلايت سوزني برگان انجام شد.

وي ادامه داد: اين طرح با تكيه بر روش هاي مديريت تلفيقي آفات و نيز تاكيد بر كاهش مصرف سموم شيميايي صورت پذيرفت.

اين مسوول عنوان كرد: با توجه به شواهد موجود، نتيجه عمليات مربوطه كه با نظارت گروه حفظ نباتات اداره نظارت بر نگهداري فضاي سبز و با همكاري و جديت واحدهاي فضاي سبز مناطق 12 گانه و ساير واحدهاي اماني مرتبط با حفظ و نگهداري در سازمان انجام شد، مثبت و موفق ارزيابي مي شود.

محمدبيگي ادامه داد: در اين راستا انجام اقدامات به موقع و كنترل آفت مخرب سوسك برگخوار نارون به روش هاي شيميايي و غيرشيميايي در سال جاري كاملا محسوس بوده و نتايج مثبت اقدامات در بسياري از نقاط شهر مشهود مي باشد.

مسوول حفظ نباتات سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري كرج يادآور شد: آفتي كه در سال هاي نه چندان دور با توري كردن برگ ها، زيبايي و سلامت درختان نارون را به شدت تحت تاثير قرار داد و تهديدي جدي در كاشت مجدد نارون در عرصه هاي مختلف فضاي سبز شهر كرج به شمار مي رفت، هم اكنون تحت كنترل است.ك/3

7410/ 691