۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80895098
T T
۰ نفر

بايد با بصيرت به راز ماندگاري نهضت عاشورا پي برد

۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 80895098
بايد با بصيرت به راز ماندگاري نهضت عاشورا پي برد

رفسنجان_ امام جمعه شهرستان رفسنجان گفت: بايد با بصيرت و شناخت ابعاد مختلف زندگي امام حسين (ع) به راز ماندگاري نهضت عاشورا پي برد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام 'عباس رمضاني پور' در جمع پيرغلامان و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) افزود: اقامه سوگواري و عزاداري امام حسين (ع) بايد با بصيرت همراه باشد.

وي اظهار كرد: انسان قبل از آنكه به شور و هيجان بپردازد بايد با تعقل و تعمق به چگونگي پيدايش نهضت عاشورا بيانديشد.

وي يادآور شد: پيرغلامان بايد اصل نهضت عاشورا و فلسفه به وجود آمدن اين قيام و همچنين هدف امام حسين (ع) را براي عزاداران بيان كنند.

وي تصريح كرد: اگر در فتنه سال 88 مردم با بصيرت به كمك رهبر معظم انقلاب نمي آمدند، حاصل پيروزي انقلاب اسلامي دربرابر جهانيان به شكست مي انجاميد.

حجت الاسلام رمضاني پور با اشاره به اينكه از همه اقشار جامعه در هيات هاي مذهبي حضور دارند، بيان داشت: اين موضوع از برجستگي هاي كار امام حسين (ع) است و همه اقشار براي ماه هاي محرم و صفر ارزش قائلند.

وي با بيان اينكه انقلاب اسلامي ايران از درون هيات ها و حسينيه ها پديد آمد و پيروز شد، عنوان كرد: پيرغلامان و روساي هيات هاي عزاداري بايد جوانان را به نصيحتي اندك و دلنشين دعوت كنند و اين امر استمرار داشته باشد.

وي با اشاره به اينكه اصل محرم و صفر معضلات اجتماعي و فسادها را كاهش مي دهد، گفت: بركات ماه هاي محرم و صفر بسيار زياد است.

همايش 'هماهنگي برگزاري آيين ها و اجتماعات عزاداران حسيني' با حضور بيش از 100 پير غلام و رييس هيات هاي مذهبي رفسنجان در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.ك/2

7440/2624