۱۹ آبان ۱۳۹۲، ۱۴:۲۹
کد خبر: 80899246
T T
۰ نفر
فراخوان سوگواره عاشورايي كانون پرورش فكري منتشر شد

تهران - كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين فراخوان هفتمين سوگواره عاشورايي را با 'محوريت حماسه در كربلا' منتشر كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، براساس فراخوان منتشر شده، اين سوگواره در سه بخش فرهنگي(قصه‌گويي)، هنري(عكاسي) و ادبي(شعر، داستان كوتاه و متن ادبي) برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان به شركت در اين رويداد فرهنگي ديني مي‌توانند حداكثر در دو بخش آثار خود را تا 15 آذر 92 به دبيرخانه سوگواره به نشاني قزوين، شهرك كوثر، فلكه دوم، بلوار شهيد محلاتي، جنب خيابان سميه، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين ارسال كنند.

اين سوگواره هر سال با هدف ايجاد بستري مناسب به منظور خلق و چاپ آثار عاشورايي و مذهبي، گسترش و توسعه در زمينه شعر، قصه‌گويي و عكس عاشورايي، شناسايي و حمايت از هنرمندان جوان و مستعد و ترغيب به نوآوري و نوآفريني در زمينه آثار آييني و ايجاد فضايي مناسب براي تبادل آموخته‌ها و انديشه‌ها بويژه در بين هنرمندان جوان كشور برگزار مي‌شود.

سوگواره عاشورايي در روزهاي 11 و 12 بهمن 92 در محل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان قزوين برگزار و همزمان با آن نمايشگاهي از آثار هنرمندان كشور در قالب عكس و خوشنويسي و كارگاه‌هاي عاشورا پژوهي، قصه‌گويي و شعرخواني با حضور محمدرضا سنگري و استادان برجسته عاشورايي برپا خواهد شد.



* سفر خالق قصه هاي مجيد به كرمانشاه

'هوشنگ مرادي كرماني' خالق قصه‌هاي مجيد روزهاي 29 و 30 آبان ماه همزمان با هفته كتاب، ميهمان بچه‌هاي كرمانشاهي مي‌شود.

در اين سفر دو روزه همچنين نشستي با حضور نويسندگان استان كرمانشاه و اين هنرمند پيش‌بيني شده است.

مرادي كرماني زاده 16 شهريور سال 1323 در روستاي سيرچ از توابع بخش شهداد كرمان، از نويسنده‌هاي شاخص ايراني است كه كتاب‌هايش در ميان كودكان و نوجوانان، علاقه‌مندان فراواني دارد.

قصه‌‏هاي مجيد، بچه‏‌هاي قاليبافخانه، نخل، داستان آن خمره و مشت بر پوست از جمله آثار اين نويسنده است و آثار او به زبان‌هاي مختلف نيز در برخي از كشورهاي جهان ترجمه شده است.

فراهنگ (1)**1883**1588