۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 80901240
T T
۰ نفر

طراحي و اجراي فازهاي 7 و 8 تصفيه‌خانه جنوب تهران

۲۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 80901240
طراحي و اجراي فازهاي 7 و 8 تصفيه‌خانه جنوب تهران

تهران بزرگ-معاون مهندسي و توسعه شركت فاضلاب تهران گفت: با توجه به رشد روزافزون اجراي شبكه و افزايش حجم فاضلاب ورودي به تصفيه‌خانه جنوب تهران، طراحي و اجراي دو فاز 7 و 8 اين تصفيه‌خانه در دستور كار شركت فاضلاب قرار گرفت.

'عباسعلي مُصِرزاده' روز دوشنبه درباره برنامه احداث تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب در شهر تهران اظهار كرد: بر اساس مطالعات طرح جامع فاضلاب تهران، هفت محل تصفيه‌خانه در شهر تهران در افق سال 1410 در نظر گرفته شده كه مهم‌ترين و بزرگ‌ترين آن‌ها تصفيه‌خانه جنوب تهران است.

وي افزود: در طرح جامع فاضلاب شهر تهران، تصفيه‌خانه جنوب در هشت فاز در نظر گرفته شده كه هم اكنون شش فاز آن به اجرا درآمده و با رشد اجراي شبكه و افزايش حجم فاضلاب ورودي به اين تصفيه‌خانه، طراحي و اجراي دو فاز 7 و 8 در دستور كار قرار گرفته است.

مصرزاده بيان كرد: برآورد اوليه براي احداث فازهاي 7 و 8 تصفيه‌خانه و بخش‌هايي از شبكه جمع‌آوري فاضلاب شهر تهران به طول 330 كيلومتر، حدود 200 ميليون يورو است كه به روش طرح و ساخت اجرا خواهد شد و منابع مالي آن از طريق فاينانس خارجي تامين خواهد شد.

معاون مهندسي و توسعه شركت فاضلاب تهران همچنين به مطالعات اوليه طرح فازهاي 7 و8 تصفيه‌خانه اشاره كرد و گفت: مطالعات پايه اين طرح از پاييز 1389 آغاز شد و پس از بررسي‌هاي كارشناسي و دريافت تاييديه‌هاي شركت آب و فاضلاب استان تهران و شركت مهندسي آبفاي كشور و با برگزاري مناقصه، قرارداد احداث واحدهاي 7و8 تصفيه‌خانه و 330 كيلومتر شبكه به گروه مشاركت متشكل از شركت‌هاي ايراني و خارجي ابلاغ شده و هم‌اكنون در مرحله دريافت پروانه‌هاي قانوني براي استفاده از تسهيلات فاينانس خارجي است.



مصرزاده درباره دبي فاضلاب فازهاي 7 و 8 گفت: متوسط دبي فاضلاب خام هر يك از فازهاي 7 و 8 تصفيه‌خانه جنوب 1325 ليتر در ثانيه خواهد بود و جمعيتي حدود يك ميليون و 200 هزار نفر زير پوشش قرار خواهند گرفت.



وي گفت: مدت زمان پيش‌بيني‌شده براي عمليات اجرايي پروژه 36 ماه تا تحويل موقت و سپس دوره تضمين كاركرد 12 ماه پس از آن است و در بخش احداث تصفيه‌خانه فاضلاب دوره 36 ماهه تكميل شامل شش ماه دوره بهره‌برداري آزمايشي نيز خواهد بود.

تهرام/9977
۰ نفر