۲۱ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸
کد خبر: 80901958
T T
۰ نفر
مراسم عزاداري هشتمين شب از ايام محرم در استان خوزستان برگزار شد

اهواز- مراسم عزاداري و سوگواري هشتمين شب از ايام شهادت جانسوز حضرت اباعبدالله الحسين (ع) در شهرها ، بخش ها و روستاهاي خوزستان در فضايي حزن انگيز و دلدادگي به راه و رسم سرور و سالار شهيدان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مراسم عزاداري ، سينه زني و مرثيه سرايي در مساجد ، تكايا ، حسينيه ها ، اماكن زيارتي و مذهبي خوزستان با حضور دستجات و هيات هاي عزاداري در هشتمين شب از ايام سوگواري حضرت سيد الشهدا(ع) ادامه يافت.

در كلانشهر اهواز مراسم عزاداري علاوه بر مساجد و تكايا ، در يادمان بين الحرمين واقع در بوستان دولت با حضور انبوهي از قشرهاي مردم برگزار شد.

به رسم سنت ديرينه مجالس روضه خواني ، تغزيه خواني در هشتمين شب از ايام سوگواري شهادت امام حسين(ع) و اصحاب گرانقدر آن حضرت در منازل برپا شد و شركت كنندگان در اين مجالس بر مصايب آن حضرت اشك ريختند.

همچنين به ياد حضرت ابوالفضل العباس (ع) علمدار نهضت حسيني مراسم عزاداري در حسينيه ثارالله اهواز با مداحي صادق آهنگران برگزار شد.

سخنراني وعاظ و خطبا با محوريت عاشورا و فلسفه قيام امام حسين(ع) از ديگر برنامه هاي هشتمين شب از ايام سوگواري شهادت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بود.

همچنين زيارت پرفيض عاشورا روز سه شنبه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي خوزستان همراه با سخنراني ومرثيه سرايي برگزار شد.

با نزديك شدن به ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني ، دستجات و هيات هاي عزاداري در سراسر استان خوزستان خود را براي برپايي سوگواري ، سينه زني و زنجير زني در خيابانها آماده مي كنند.

جاي جاي استان خوزستان به احترام سالار شهيدان حضرت حسين ابن علي (ع) سياهپوش شده و بيرق هاي عزاداري در بسياري از منازل برافراشته شده است. ك/3 646